Harapan yang dimakbulkan

9:37 AM 0 Comments A+ a-




Memulakan kembali rutin untuk berpuasa sewaktu bekerja adalah sangat sukar

bagi saya terutamanya



dalam kepanasan

nak berlarian setiap hari

naik turun naik turun hospital

berdiri sampai berjam-jam

kalau tak biasa

boleh pengsan

atau sekurangnya menangis kelaparan



Sekarang sudah masuk Zulhijjah kan?

Rugi sangat rasanya kalau tak cuba penuhkan puasa sunat yang ada



bismillah...


memang memohon sangat Allah perkuatkan diri

saya mahu rebut ganjaran yang Dia janji

moga-moga kita semua termasuk sama insyallah


.
.
.
.
.
.



dan kamu tahu kan, selalu saya pesan bila berpuasa 

perlu selalu ratibkan doa

sebanyak-banyaknya setiap saat setiap masa

sebab doa orang berpuasa ini masyallah mudah sangat termakbul

saya yakin sebab itu juga salah satu janji-Nya






dan nak tahu tak sesuatu?



Subhanallah 

hari ini beberapa doa saya sekian lama termakbul

malah ada detik detik doa yang terlintas juga ada yang terlaksana



Subhanallah

betapa Allah melancarkan pelbagai perkara dengan izi-Nya hari ini



Subhanallah

dan betapa saya nampak satu persatu semuanya melalui rasa hati yang berbaki




Malah kegembiraan berbuka puasa juga terasa berlipat-lipat kali ganda





Alhamdulillah untuk semua yang telah diperkenankan

sungguh sangat menggembirakan




puasa jom~



moga-moga selain mendapat redha Dia, kita juga akan dikurnikan kegembiraan berpanjangan dan juga dimakbulkan setiap doa yang kita minta. Insyallah dengan izin-Nya













Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *