Concern Uncle

5:48 AM 0 Comments A+ a-





Jumpa famili member sorang pesakit baru di wad jam 12 tengah malam. Tak sempat ambil history penuh, mereka dah nak balik. Saya pulak busy. Takpelah, nanti kita sambung.

Pukul 9 pagi, call famili member yang sama untuk completekan history taking semalam atas arahan boss.

"U siapa?"

"Saya doktor yg uncle jumpa semalam"

"Aiyoo doktor, sudah 9 pagi lebih, apa pasai u tarak balik lagi? Haiyoo, banyak kesian sama u "

" kerja belum siap lagi la uncle. Siap kerja nanti saya balik. Ni nak tanya pasal ayah uncle sikit ni "

" haiyaa doktor. U jangan kerja teruk-teruk. Nanti u sakit, macam mana mau jaga orang sakit. Balik kasi awal sikit la pegi rehat. U orang memang ini macam ka selalu?"

Erk... Ni siapa yg nak ambil history siapa sekarang ni? Haha. Uncle...uncle... jadi bersembang pulak. Marah boss saya karang. Hehe

Terharu us uolls pakcik concern dalam telefon. Hilang penat kerja x siap-siap. Thanks uncle. Semoga ayah uncle cepat sembuh dengan izin Allah. Aminnnn...

Bye uncle. Jumpa lagi tiga hari nanti. Saya pi bercuti dulu. Da~!

— feeling terharu.
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *