Keseimbangan

5:15 AM 0 Comments A+ a-

Salam

Masalah dekat hospital



Masalah dekat Dunia





Masalah dekat Cafe



Masalah dekat Diri


Masalah dekat Hati




Pernah tak perasan apa persamaan antara kesemua masalah yang wujud dalam kehidupan kita sekarang?

It's all about IMBALANCE ~ 

( Keseimbangan = Balance = Tawazun = Letak bahasa lain sendiri)


Tanya pada doktor,
Dia akan jawab semua masalah kesihatan adalah berpunca bila ada konflik dalam keseimbangan

Tanya pada pemerhati dunia,
Dia akan jawab semua masalah dunia berlaku bila tiada keseimbangan antara dua

Tanya pada psychiatric
Dia akan jawab semua masalah manusia bermula bila hilang keseimbangan

Tanya pada murabbi
Dia akan jawab kita confirm akan futur bila hilang 3 keseimbangan utama :





tapi.....



eh. ada dah la jawapan dekat atas tu....

Kalau badan, kita kasi makanan
Kalau akal, kita kasi ilmu
Kalau hati, kita kasi zikir ingatkan Allah


Dah ada tiga ni, Insyallah hidup akan jadi nikmat

Tak ada terasa nak bunuh diri
Tak ada terasa hidup tak ada erti
Tak ada terasa kenapa lah hidup aku macam ni... (negative)


Cakap macam senang kan?

Padahal Ya Allah, susahnya lah nak dapatkan keseimbangan ni.

Kalau senang dapat, takde la kita asyik pening kepala hidup banyak masalah kan?

Tapi, tak mustahil pun.

Yang penting kita usaha, kita cuba, dan kita tawakkal

Nak tips yang lagi spesifik?

Ni ha...
Ingat pesanan yang bawah tu !

LIFE IS A PROCESS AND SO IS STRIVING FOR BALANCE IN YOUR LIFE 

Fighting~! 

^_^

Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *