Redha itu bila....

9:20 AM 2 Comments A+ a-

salam



Dalam surau perempuan ground floor KAUH....


Kawan Melayu : Boleh tak bagi aku nasihat? Apa-apa je lah....

Kawan Arab : *fikir*  Ha! Cuba teka dekat dunia kita sekarang, syurga dunia dekat mana?

Kawan Melayu : Hmmm..... ntah.

Kawan Arab :  jawapannya........ 

.
.
.
.
.
.


Jawapannya ----->  syurga dunia itu kat sekeliling kita bila kita sentiasa redha!  =D


Betul la kan? Kalau kita sentiasa redha, kita akan memandang dunia ni dengan bebola mata yang sangat happy. Susah senang semua insyallah takkan terlalu merunsingkan kita. Malahan kalau nak dibandingkan dengan sabar yang perlukan lebih kekuatan jiwa yang tinggi, redha tu jauh lebih hebat sebab dia boleh buat hati kita lapang jauh lebih luas dari lautan.


Tapi macam mana nak redha? Susah la.


Redha tu cuma boleh dapat bila kamu betul-betul ithar dengan Allah. Betul-betul percaya dengan perancangan Allah. Betul-betul berserah kepada Allah. Betul-betul dalam hati kamu penuh dengan rasa 100% yakin dengan Allah. 

So, sekarang ni kalau aku belum redha maksudnya aku belum percaya 100% kat Allah la nih?

oppss! 



** Terima kasih untuk 2 sahabat ini, hilang mengantuk saya tengahari tadi. Malu betul rasa bila teringat pagi tadi kepala sesak dengan macam-macam masalah remeh yang sebenarnya tak ada apa-apa sangat. 

Dan sekarang makin sedaya upaya memandang dengan pandangan yang lebih redha.

Yosh.


Fight for Redha~ 



** Minggu depan semua orang insyallah dah mula sekolah. Yes! Ahlen2~



2 comments

Write comments
Anash
AUTHOR
September 4, 2012 at 5:29 PM delete

dush..kena kat batang idung akak ainul...
good eye opener...akak suka
sebab lately akak asyik2 sedih dgn pemergian staff akak
macam akak tak redha
sebenarnya akak masih terkejut..
.
.
.
. thanks ainul for this entry

Reply
avatar
AINUL ARINA
AUTHOR
September 4, 2012 at 6:54 PM delete

bab hilang someone yang terus kekal ni memang kadang2 susah akak, akak faham je rasa dia macam mana tambah2 yang kita betul2 rapat dengan dia. Tapi sedih-sedih kita pun, kena banyakkan kuatkan diri sendiri. Insyallah ainul yakin akak boleh buat. Lagipun arwah pun mesti taknak akak sedih2 selalu kan? =)

fighting, akak!

Reply
avatar
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *