Masa Depan

5:15 AM 0 Comments A+ a-



" Mak sorang, ok kan? "

Baru pagi tadi bukak iklan kat atas. Tak sangka pulak petang ni dengar yang real life punya cerita yang lebih kurang sama. Lagi agak buat ramai yang makan dalam bila ayat yang bold dekat tu ditanya pada ibu yang tengah masuk hospital. What the.....

Ok, mungkin masing-masing ada masalah tersendiri. Kita mana tahu. Tapi masalahnya bila budak mentah macam jagung pun dah ternampak penyelesaian yang lebih rasional, agak-agak kalau dia tegur orang dewasa umur dah lebih 50 tahun, budak tu kena luku tak?

Tak tahu lah....

Sekarang ni selain cuba selalu peringatkan diri sendiri, harap jugak satu je. Semoga teman hidup masa depan kelak akan selalu ingatkan saya dan bertegas dengan saya untuk selalu utamakan orang tua bila saya dah berkeluarga nanti, macam yang mama dan abah selalu ingatkan pada kami.

Na3uzubillahiminzalik, moga saya dijauhkan dari jadi anak derhaka mahupun anak yang pentingkan diri bila dah busy nanti. Harapnya walaupun mungkin bakal sibuk dengan kerja sebagai doktor, semoga Allah selalu kurniakan peluang untuk berbakti pada kedua ibu bapa (dan mertua - wajib jugak sayang macam ibu bapa) sampai saya mati.

Amin.. 100x
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *