Askar PERMAI

Salam



 Umar Khattab di kalangan tenteranya pernah berkata, yang berbunyi :

"Sungguh mengkagumkan aku....
 PANGLIMA PERANG YANG JIKA KAMU MELIHATNYA, KAMU MENYANGKANYA SEORANG TENTERA BAWAHAN YANG PATUH

Mengkagumkan aku juga....
TENTERA BAWAHAN YANG JIKA KAMU MENYAKSIKANNYA, KAMU MENYANGKANYA SEORANG PANGLIMA BERKALIBER."


.
.
.
.
.
.
.
.
.
 Nak ubah sikit~
.
.
.
.
.


"Sunggu mengkagumkan aku...
SENIOR YANG JIKA KAMU MELIHATNYA, KAMU MENYANGKANYA SEORANG JUNIOR YANG SANGAT BERSEMANGAT DALAM APA JUA BENDA

Mengkagumkan aku juga..
JUNIOR YANG JIKA KAMU MENYAKSIKANNYA, KAMU MENYANGKANYA SEORANG SENIOR YANG BERWIBAWA"

(Ainul Arina Madhiah - bukan Umar tapi teringin nak jadi Umar)

.
.
.
.
.
.
.

Atas dasar apa catatan ini ditulis?

100% hanya semata-mata kerana saya sayangkan komuniti PERMAI saya. =)

Ini bukan sekadar isu senior-junior yang picisan itu ya. Harap difahami dulu apa yang Umar Al-Khattab katakan, kemudian baru direnung pada konteks yang saya selitkan. 

p/s: tapi jauh dalam hati, teringin sangat nak pupuskan masalah miscommunication antara semua. Kan bagus kalau kita boleh amalkan habit at least senyum bila jumpa. Paling-paling itu yang paling basic nak elakkan isu junior-senior (kalau ada lah..). Well, mungkin jugak everyone has their bad hair day. TETAPI, meng-control diri sendiri adalah sangat penting untuk kemaslahatan masa depan kita. Takkan nak jadi doktor/ustajah yang muka 24 hours masam macam ayam kena diarrhea kan? Kalau comel macam angry bird takpelah gak. hehe. 

ok.
Akhir kalam,
Jum3ah mubarakah~


5 comments

Cidak | May 3, 2012 at 11:53 AM

+8

Habiburrahim | May 4, 2012 at 3:56 PM

wah,PERMAI! mesti knl Hilal Asyraf an?
salam ukhwah..nice entri,jazakallah..
oh,btw,entri bru sy, Mahallah Cinta ep.3 jemputla ziarah,,

http://musaffirilmu.blogspot.com/2012/05/mahallah-cinta-ep-3.html

kak mah | May 5, 2012 at 3:02 AM

Tak salah kita berusaha mengikut teladan yang baik.

eida sazali | May 7, 2012 at 9:13 PM

+8.56373

;D

Ainul Arina Madhiah | May 11, 2012 at 1:01 AM

amir + eida:

apa yang +8? tak faham... *confuse*


habiburrahman:
ahlen ^^


kak mah:
betul tu kak. ^^

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images