Post-AGM Permai 2011/2012

2:48 PM 8 Comments A+ a-

Salam


Manusia adalah kepingan puzzle..

yang dicipta khusus untuk satu lokasi khas

 dan melengkapkan sebuah misi jingsaw puzzle


Kalau salah lokasi....

 dia takkan dapat betul-betul masuk 

dan puzzle takkan siap sempurna sampai bila-bila.


Masalahnya sekarang

di mana lokasi sebenar kita?

Dah jumpa atau masih terkial-kial mencuba?

Takpe, usaha je lagi kalau masih ragu-ragu macam saya  sebab jangan risau, tempat anda sememangnya sudah tersedia ada. Belum terjumpa lagi ja.



( Tiada manusia yang dicipta sebagai 'baki-baki puzzle' yang tiada tempat dalam puzzle dunia Allah. Semua orang ada keistimewaannya. Ada tempatnya tersendiri. Nobody can even replace your place. Tanpa kita sebagai salah satu kepingannya, hasil akhir mungkin akan lompong. Pendek kata, semua orang sama penting.   Jadi, janganlah sesekali rasa 'oh, aku tak penting pun dalam komuniti nih..' )


p/s:

Post- Pasca Pilihan Raya PERMAI 2011/2012

- Tahniah pada Tun-Tun sekelian mantan-mantan yang telah tamat sesi kali ini. Semoga hidup anda lebih tenang dan bahagia. Cuma next, berhati-hatilah dengan ujian masa lapang. Bahaya.. =)

- Tahniah dan takziah pada pemimpin-pemimpin yang baru dilantik. Semoga dapat memacu PERMAI kepada era yang lebih bertambah baik di masa hadapan. Insyallah. Bitaufiq~

- Sejam duduk berdiskusi AGM se-row dengan ex-skuad2 PERMAI lama 2008/2009, rindu plak rasa dengan famili 'Permai Di Hati'. Kan dah terkeluar cerita-cerita lawak lama tadi. ^^,

- Balik AGM, bukak BERSIH

- Selamat exam final semua JUST Yarmouk ~

**testing tukar warna blog sekejap. Jimat letrik. Nanti bosan, tukar balik pakai kalimantang**








8 comments

Write comments
INTAN
AUTHOR
April 28, 2012 at 3:03 PM delete

AGM semalam memang osem~

haha~

banyak sangat kepingan puzzle xjumpa tempat. yang lambat jumpa tempat pun ada (saya la tu)

lalala~

Reply
avatar
Belle
AUTHOR
April 28, 2012 at 3:17 PM delete

If you think you’re too small to make a difference, try sleeping in a closed room with a mosquito’.
African proverb.

Reply
avatar
April 28, 2012 at 3:30 PM delete

intan:
semalam? Oh, BKASJ eh? Haha, apa yang osemnyer? akak dah bukan BKASJ dah skrg. Taktau cerita =p

belle:
i bet even a weakling will be a martial art master for a moment?

Reply
avatar
INTAN
AUTHOR
April 28, 2012 at 4:28 PM delete

=.=!

bila masa pulak saya kaw*n dengan orang selangor ni?

saya maksudkan AGM PERMAI lah kak. saya assume semalam (28hb) sebab hari ni(sekarang ni) dah 29hb.

*xsuka la timestamp blogger yang tak berapa nak tepat ni. blog saya pun macam tu.

haha
>.<

rindu jugak nak berada di bawah pimpinan Permai Di Hati.
sangat.

Reply
avatar
Mursyid
AUTHOR
April 28, 2012 at 4:35 PM delete

I kind of agree that each person has a role in society. But rather to think them as "puzzles that needs to be fit in a proper place", I rather think that it's a matter of choice. One has the freedom to choose any method/way that he/she likes so that He/she can live a good life and contribute to humanity.

Reply
avatar
April 28, 2012 at 10:41 PM delete

Wakjan suka membaca perumpamaan manusia dengan puzzle tu ...

Reply
avatar
April 28, 2012 at 10:45 PM delete

intan:
aha, tersilap la plak...^^

mursyid:
well, that is a kind of another good perspective, if they still have the desire to contribute something to the humanity as they like. But basically I'm writing this to those who think that they didn't have any relation at all to their surrounding nor wanted to contribute something to the others. Like they are not belong here or any other place. Forever lone ranger - or does we called it a selfishness? Someone do have this kind or attitude, you know ..... errrr or maybe at least me myself, I used to have it once. =) So it just like a self reminder too.

Reply
avatar
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *