Pesakit 1

Salam



***********************************************************************

PESAKIT KAMI

Kami : Umur kau berapa?

Pesakit : 22 tahun

Kami
: Owh, samalah macam kami! *tetiba teruja*

Pesakit
: Iye? Aku dah anak dua. Korang? *semangat jugak mukanya*

Kami
: Errr.. Urmm.. Hehe. ( -_-' adeh, menyesal plak cakap)

************************************************************************

PESAKIT DIA

Doktor pesan wajib tanya dalam history taking apa opinion pesakit tentang punca masalah dia. Tapi ada kebarangkalian bakal jadi begini..

Dia : Makcik, agak-agak makcik rasa kenapa makcik sakit macam ni?

Pesakit : Hish, aku datang sebab nak tanya kau. Kau tanya aku balik. Hah, inilah doktor-doktor akhir zaman... *sambil geleng-geleng kepala membebel*

Dia : ...... * -_-' Makcik ni nak baik ke tak nih. Aku balik kang...*

***********************************************************************

PESAKIT MEREKA

Mereka : Ada tak sapa-sapa dalam famili kau ada penyakit yang sama?

Pesakit : Ada! Anak kepada abang kepada emak aku.

Mereka
: Ha????!! *kejap nak pikir..*

Seminit kemudian...

Mereka : Lorh, kata je la sepupu. * -_-' kompleks betul...!*

*********************************************************************

p/s : Bila teringat cerita abang seorang kawan yang rajin tulis pasal anak murid dia yang merapu lawaknya (cikgu, saya besar nak jadi aeroplane. Mak saya kerja kenari yang duduk yang ofis tulis-tulis tu), kenapa tak saya juga tulis pasal patient saya yang merapu juga kadang kala. =)

Laughter is the best medicine in hospital~

3 comments

Abdul Munir Sanusi | February 18, 2011 at 8:01 PM

Rileks. Tak masuk pschytiary lagi. Lagi gila patient dia.

zmah | February 19, 2011 at 1:07 AM

Itu lah pengalaman dik..

fsj | February 21, 2011 at 3:35 AM

haha, comil je :p
ainul ni misti pandai cakap arab kan? bestnyeee!!! :D

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images