Letih


Assalamualaikum...

Alhamdulillah tadi selamat selesai meeting muhasabah SPB (Sambutan Pelajar Baru) Irbid 2010/2011. Fuh, terangkat satu beban~

Lega dah dapat selesaikan kerja SPB kali nih. Pening kepala sungguh dengan kerenah pelbagai pihak terutama warga Arab yang agak pemalas kalau suruh buat kerja cepat.

Tengah-tengah ramai mengeluh teringat pengalaman sendiri, tiba-tiba ada seorang ahli ni keluarkan satu ayat ringkas yang terus tersemat dalam kepala.

" Tak apa lah kita bersusah sekarang. Nanti bila adik-adik ni dah berjaya dan hebat-hebat belaka di masa depan, segala usaha kita sekarang ni sekurang-kurangnyanya ada saham untuk kita sebab tolong licinkan perjalanan mereka menuntut ilmu. "

!_!

Uiks, tak terfikir langsung~

=)

Lepas ni boleh lah pakai ayat ni lagi bila letih!

Kalau letih..
jadi Cikgu - letih ni saham kita kasi murid pandai untuk bantu umat.
jadi Doktor - letih ni saham kita kasi orang sihat untuk bantu umat.
jadi Ketua - letih ni saham kita kasi ahli dpt manfaat utk bantu umat.
jadi Ustaz - letih ni saham kita kasi semua berilmu agama untuk bantu umat.
jadi Engineer - letih ni saham kita kasi cipta kemudahan untuk bantu umat.
jadi Askar - letih ni saham kita kasi aman terjaga untuk bantu umat.
jadi Pekerja - letih ni saham kita kasi kerja licin untuk bantu umat.
jadi Pelajar - letih ni saham kita bagi ilmuan selalu ada untuk bantu umat.
jadi ...... - letih ni saham kita ............ untuk bantu umat.
(isi sendiri)

Wah, berapa banyak ni dah saham kita nih? ^_^

So, kenalah bersemangat selalu... Ye dak? Hehe....~

Chaiyok2!

p/s: Psss... sebenarnya tengah penat menyumbat lecture yang tak habis-habis dibaca ni untuk exam mini OSCE 27hb nanti. Adoih, tak boleh mengaku kalah sebelum berjuang! Ganbatte Ainul~!!!

Ok bye! Nak sambung study balik.

6 comments

AuLiA | December 21, 2010 at 8:28 PM

salam kak. ni saya nak tanya. saya rasa saya ada sorang sepupu dkat sana. pompuan. dye taun satu. dye p jordan jugak. mak sedara saya cakap dkat irbid lah. mana tau kot2 kak kenal ke.. nurul adnin kot nama dye. heeeee...

Ainul Arina Madhiah | December 21, 2010 at 10:42 PM

owh.... kenal je... rumah dia paling dekat ngan rumah akak.. awk sepupu dia rupanya.. =)

helmy shamsuddin | December 22, 2010 at 9:58 PM

memang menyentuh kalbu ayat tuan pengarah tu.berhantu.
btw,thanks.jzkk :D

adnin | December 23, 2010 at 9:05 AM

AULIA:sapa ati xingt nm sy yer...nur adnin buke nurul adnin..wah aktif die bblog loni..sapa k blog kak ainul arina nah

AuLiA | December 24, 2010 at 1:55 AM

kak ainul arina, tumpang membalas yea. (sori yea kalau cam lari tajuk dari entry.. aigooo~)




lek la along.sma jek tu nurul or nur.. ke lain mksud dye. hohoho. slamat belajar yo. xde la aktif pom. isi masa trluang jek.

Ainul Arina Madhiah | December 24, 2010 at 1:34 PM

helmy:
=) terima kasih jugak!

adnin:
*tengok je lah* hehe

aulia:
takpe2.. buat la macam rumah sendiri.. ^_^

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images