Akhirnya.. Hai Petra!!

Assalamualaikum

Sudah menjadi kebiasaan selama 3 tahun menjadi penyewa tetap mama dan baba, setiap kali saya dan ahli rumah mahu berjalan keluar dari Jordan, kami akan memberitahu mereka terlebih dahulu. Kadang-kala kalau tempatnya sudah mereka lawati, pasti ada info-info dan nasihat yang mereka beri.

Cuma ada satu perkara yang saya tak tahan setiap kali pergi beritahu mereka.

Baba suka sangat bangkitkan pasal Petra!

Mana tidaknya, kami ini nama sahaja sudah 3 tahun duduk Jordan. Jalan-jalan melancong luar Jordan pun dah banyak pergi. Tapi PETRA yang dekat itu sebenarnya kami tak tersampai-sampai lagi. Suka sangat baba serumah semua gelakkan kami pasal 'kekurangan' yang itu.

Setiap tahun nak pergi bercuti, mesti dia tanya " Petra dah sampai belum? " sambil sengih-sengih perli. T_T Wuuu, bukannya kami tak nak pergi tapi nak buat macam mana sebab waktu kami ke Jelajah Jordan dulu, Petra waktu tu banjir dan ribut salji. Maka, sampai sekarang la tak pergi-pergi. -_-' Nak pergi time lain memang tak sempat!

Hurm.. Tapi...

Haaaa!! Hujung minggu ni BKAN Pulau Pinang buat Hari Keluarga pergi Petra dan Aqabah la~ Apa lagi, tentu sangat-sangat la saya akan pergi! Hehehe~ ;)

Mulai hari ini, baba tak boleh gelakkan saya dah!! Bolehla dengan bahagianya nak menjawab "saya dah pergi~" pada baba nanti. ^_^Y

Excited! Excited! Sila jangan hairan ya sebab saya tahu memang pelik tak pernah pergi Petra walaupun dah lama menginap Jordan. Huhu, nasiblah! Itu namanya takdir~ ;p

Ok, nak bersiap! Bye...!


*******************************************************************************
p/s :

1. Sekarang PERMAI tengah busy buat FESTBUK. Best! Terasa sikit rugi plak tak dapat join penutup. Asif Jiddan ya mama HELWI~ ;p



2. Ada lagi dua minggu nak midterm UGS. Takut ah~ Kena pulun study lebih nih. Habis trip, kena banzai tahap tinggi! Yosh!

3. Dapat berita sedih. Tarikh exam universiti dilewatkan dan waktu penerbangan flight balik Malaysia dipercepatkan. Gulp, apakah nih ??? T_T Aduh, harap-harap skuad jumpa Dean dapat bawak balik berita gembira~ Takmau la balik lambat, nanti cuti sikit...

4. 15 hb makin dekat. Tahun ni masuk tahun ke 6. I miss you a lot my dear sis!

5. 16 Mei (Hari Guru) pun dah dekat nih. Takde ke junior sekolah di Jordan dah buat aktiviti tahunan alumni kat sini lagi tahun nih? Roger2 senior ya~ ^_^

6. Cuti sem dah nak dekat. Ada orang tuntut cerita Spain. Ops, sori guys. Terlupa sangat. Tak boleh nak janji sekarang. Final menanti sangat mengerikan. Nanti saya cari masa kalau sempat.


**********************************************************************************

1 comment

aisyahrkh7 | May 13, 2010 at 2:11 PM

ainul tak penah pegi petra, bluwekk!! [baca 100 kali, haha]

wei, main2 jek..
selamat mengambil ibrah..
safar sai3ed..

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images