Dear Friends

Assalamualaikum

Dari awal mula kelas dulu lagi, saya rasa macam sayu sikit bila tengok beberapa tempat kosong dalam kelas saya yang dah tak ber-orang. Dulu situ tempat-tempat duduk biasa beberapa orang kawan saya. Tapi sekarang, kami tak sekelas. Rasa macam pelik pula. Kalau tak, dulu asyik mengendeng dengan diaorang juga. Tapi sekarang kalau nak jumpa pun, hanya dekat luar kelas saja.

Kawan-kawan saya yang tiada tu sekarang masih di kelas lama. Dulu waktu di Malaysia, saya dapat beberapa email dari mereka. Kebanyakannya risau mereka tidak dapat lagi kawan dengan kami. Ish, jangan la macam tu. Walau kat mana pun korang, Ainul dan yang lain tetap kawan sebatch selamanya.

Erm, sebenarnya saya tak berapa berani sangat cakap pasal ni kat luar dengan mereka. Takut saya tersilap ayat. Tapi tetiba rasa nak meluah dalam ni. Siapa yang terbaca, anggap je la Ainul cakap kat korang kat luar ni yer.

Sahabat-sahabat sekelian, yang dah lepas biarlah lepas. Jangan toleh ke belakang. Kita masing-masing ada masalah tersendiri. Tapi jangan biarkan masalah tu mengawal hidup kita. Kita hebat, sebab tu Allah pilih kita untuk setiap masalah yang kita hadapi. Insyallah, setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. Yang penting, kita kena bersyukur dan redha.

Sahabat, janganlah diam sendiri kalau ada masalah. Luahkan pada kami kalau mahu. Kami sentiasa bersedia untuk membantu. Kalau tak beritahu, susahlah kami nak tahu. Percayalah pada kitaorang kat sini. Kita satu keluarga. Kita akan sentiasa jadi satu keluarga tak kira apa gak yang jadi pada sesiapa. Sahabat tetap sahabat. Abadan abada, Ihna akhawatukum fil islam, lillahi taala.. Sayang sangat dengan kawan-kawan sebatch terutamanya... Jadi, janganlah bimbang, kami sentiasa terima korang.

Ini ada sikit hadiah untuk korang. Anggaplah sebagai luahan hati dari sahabat-sahabat di sini. One for all. All for one.



KU BERLARI

Ku langkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi
Ku syukuri hari ini, aku masih berdiri
Dan aku tinggalkan masa kelabu
Dan lalu mulakan jalannya kerna-Mu
Semangat optimis diri jalan hari dengan pasti
Selama jantung berdetak, selama itupun
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari agar hidup ini bererti
Terjatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kerna hidup hanya sekali

Dengarkanlah teman seloka hiburan
Tak perlulah kita asyik nak berlawan
Kita semua kawan tak boleh berlawan
Kalau kita renggang kita ketinggalan
Bebaskan dirimu dari dibelenggu
Teruskan langkahmu ayuh kita maju
Mari bersamaku nyanyi lagu ini
Jangan difikirkan resah yang di hati
Semua itu hanya dimindamu
Tak perlu kau sangsi tak perlu kau ragu
Segala-galanya pastikan berlalu
Mentari kan muncul mendung kan berlalu

Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu
Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati
Biarlah terlambat atur jalan cermat
Pelan-pelan kayuh jangan sampai otak penat
Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri
Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati
Biarkan saja, takdir semua nyata
Bersyukurlah masih lagi bernyawa

Dan aku tinggalkan masa kelabu
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari agar hidup ini bererti
Takkan berhenti
Berlari wujudkan mimpi
Terus berlari
Agar hidup ini bererti
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Berlari..

Salam Sayang,
Ainul dan lain-lain..

7 comments

keyLa | October 15, 2009 at 12:01 PM

we will never separate..^^

Kyu Jyushiro | October 15, 2009 at 12:46 PM

Thanks sbb tulis ni :D

Aku ade bercakap dgn bbrp orang. Mereka kadang-kadang lbh positif dr aku.

Anyway, semua pun dtg dr Allah.

mUneer | October 15, 2009 at 5:26 PM

manisnnya ukhuwah
ukhuwah abadan abada

asal ayat atas mcm ayat ahrawat...heh

Nadia Yuna | October 15, 2009 at 6:22 PM

sharing is caring =)

Ainul Arina Madhiah | October 15, 2009 at 10:05 PM

Keyla:
yup, absolutely... aminnn..

qisti:
sama la aku.. biasalah, sometimes we need people. aku pun kengkadang down gak. ^_^ jom, jangan stop lari mewujudkan mimpi.!

senior muneer:
eleh, syabab pun mesti kadang2 rasa benda yang sama gak, ayat je lain, spesis tetap sama. haha.

kak nadia:
betul2.. opss, lupa plak akak amik kos kaunseling kan, mesti lagi hebat.. ^_^

arina | October 16, 2009 at 8:13 AM

time kasih jugak sbb buat entry nih. sbb aku takut gile nk tnye n ckp mcm2 psl bende nih.

rindu kat diorg la ..

Ainul Arina Madhiah | October 17, 2009 at 12:31 AM

arina:
aku pun.. huhu.. takpelah, kita share2.. ^_^

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images