Setelah 2 tahun berlalu

6:46 PM 8 Comments A+ a-

Salam

Akhirnya... Setelah 2 tahun berlalu...

Alhamdulillah, raya tahun ini terasa lebih istimewa berbanding tahun-tahun yang lepas. Dah dua tahun beraya dengan teman-teman di rantauan, tahun ini nasib menyebelahi kami bila cuti akhir penggal jatuh dalam musim hari raya. (^_^)Y Apalagi, balik kampung lah ramai-ramai bila dah cukup korum~

Jadi sempena dah seminggu raya nih, inilah aktiviti saya di Malaysia...

Ini hari pertama. Buat pertama kali dalam sejarah selepas SPM, ahli keluarga saya cukup orang untuk menyambut raya. Agak teruja dan sangat gembira. Saya lagilah berkali-kali ganda. ^_^ Tahun ini kami beraya di Parit Buntar dulu. Pusing sekampung dengan keluarga~




Petang raya pertama, terus bergerak pulang ke Sabak Bernam. Nenek belah sini baru keluar wad. Alhamdulillah sakitnya sembuh sikit bila nak raya. Kalau tak mesti sedih nenek kat wad. Dah la kena asing sebab suspected H1N1. Tapi lega rupanya hanya ILI.



Mengikut pengalaman, raya pertama paling seronok di Parit Buntar sebab rumah dekat-dekat. Kalau raya seterusnya, lagi seronok di Sabak Bernam sebab ramai kerabat turun raya berombongan. Ini contohnya. Sesak habis rumah nenek. Satu demi satu rombongan sampai empat lima kereta sekali datang. Satu rombongan pulang, satu lagi rombongan datang. Letih tapi gembira bukan kepalang. Saya sangat rindu suasana ini! Ini seronoknya ada keluarga yang sangat besar.



Aha, yang dibawah ini yang paling saya nanti-nantikan kehadiran mereka. Semuanya pendatang baru dalam keluarga besar saya. Ini semuanya sepupu dan anak saudara saya yang baru(sepupu punya anak). Tiap-tiap tahun mesti tambah berganda-ganda. Hehe.. I like! Yang dah besar sikit tu, dulu saya jumpa baru belajar tatih, sekarang dah mulut mencicit-cicit kalah bertih. Dalam YM sibuk je nak bagitau itu ini, tapi bila kat luar malu-malu pulak dia. ^_^ Tahun depan, mesti semua dah berubah muka.

(P/s: Habis terkantoi banyak kali cuti ni sebab tersilap orang. Mana taknya, semua dah besar-besar belaka. Muka pun ada yang berubah. Habis tertukar adik jadi terpanggil kakak atau abangnya. Aish, tu ler gara lama tak jumpa.U_U )



Lepas raya kedua dan ketiga habis di Sabak Bernam, raya keempat kita beraya di KLIA. Menghantar jejaka yang sorang ini ke Moscow. Asyraf dapat melanjutkan pelajaran ke MMA, Russia. (Nasib baik dia sempat raya, kalau tidak, raya kali ini kakak ada adik la pula tiada). Bye!!!!



Maka, setelah seminggu raya kelam kabut pusing sana pusing sini, akhirnya kami kembali ke Parit Buntar pada raya ke-enam. Penatnya~

Ada lagi seminggu je tinggal sebelum saya balik ke Jordan. T_T (Malasnya!) Tambahan, kesian pula kat mama dan abah. Dah nasib anak duduk merata-rata, tak habis-habis kehulu-ke hilir. Tambahan untuk bulan ini, dah terasa macam KL tu tempat kerja je pula sebab asyik bertandang ke situ menghantar dan menjemput orang. Huhu..

Jadinya, saya nak minta maaf zahir dan batin pada kawan-kawan yang saya dah ada berjanji nak datang jumpa tapi saya tak terbuat. Bukan apa, tahun ni raya kami kelam kabut sikit. Susah nak fix benda lain. Maaf ya. Kalau ada masa, ada jodoh, insyallah di masa depan kita janji lain. ^^ (Radin Rahmah sorang je yang berjaya dijumpai raya haritu sebab kami sekampung di Selangor. Thanks A lot Radin. Nanti bila-bila ada masa jom jumpa lagi. )

Oh ya, tadi belek-belek gambar, sesaja nak cari gambar raya terbest. Dan keputusannya, saya pilih yang ini!



Haha.. Comel lotey sungguh la pasangan ini posing~ ^_^
Ini tok dan tokwan saya di Parit Buntar. Ibu dan bapa kepada abah saya. Romantika di amor. Sesuka hati saya saja letak hati dan blink-blink di situ. Tapi takpelah. Nice!
Kredit kepada Asyraf yang pandai snap moment best!

** Sangat puas hati dapat rasa sendiri raya di rumah...
** Yang raya di luar, jangan cemburu-cemburu ya. Nanti masa korang akan tiba jugak begini. Amin...
** Tahniah pada yang telah/bakal bertunang serta menikah di bulan Syawal ini. Semoga berbahagia hingga ke syurga! ^_^

8 comments

Write comments
arina
AUTHOR
September 25, 2009 at 10:10 PM delete

slmt hr ry, Ainul! maaf zahir batin.

ps : comel betol tok ngan tokwan ko. =D
pss : tlg lah heret aku balik. aku xnak balik jordan nih. T______T

Reply
avatar
September 26, 2009 at 12:42 AM delete

salam

ooo.. dapat MMA. sama la kita ek asyraf. tapi kita tak sempat nak jumpe junior lagi la.. bz (cewahh) tapi insyaallah diorang semuanya ok kat sini. macam kakak2 nya juga =)

Reply
avatar
October 1, 2009 at 10:52 PM delete

Salam Aidilfitri.

Maaf salah silap!

Reply
avatar
Fatehah
AUTHOR
October 4, 2009 at 3:51 AM delete

waa, siyes comel giler tokwan ko..!!
romantik dowh..!!

btw,
selamat ari rye maaf zahir dan batin^^

Reply
avatar
Izzah Marzuki
AUTHOR
October 4, 2009 at 4:40 PM delete

salam aidilfitri, ainul..

alaaa comelnye tok & tok wan tuu..
suke pulak diorg bergambar yee..
hehehe.. sporting abes..

study smart! ^__^

Reply
avatar
October 4, 2009 at 7:38 PM delete

arina:
eid mubarak arina! hehehe.. aku pun maleh blik gak weih..

kak wani:
acece.. hehe normal la student klinikal busy.. amin, hrap2nya begitulah ok je semua

kak yana:
maaf zahir btin juga akk. slmt hri raya!

Reply
avatar
October 4, 2009 at 7:39 PM delete

tehah:
hehe..
se;mt hri ry juga!

Reply
avatar
October 4, 2009 at 7:40 PM delete

kak izzah:
hehe.. thnks akk. doakn saya ya~

Reply
avatar
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *