Senarai mula cuti sem 2 2009

Salam

Alhamdulillah peperiksaan akhir semester dua sudah pun tamat. Lega tak terkira lepas penat menghitung hari nak tunggu musim cuti. Harapnya semua keputusan kali ini memuaskan atau lebih baik dari sebelumnya. Takut juga nak tunggu keputusan secara online nanti. Berdebar-debar nak buka komputer. Huhu..

Baiklah, maka dengan ini secara rasminya pelajar perubatan tahun dua JUST sudah tamat semester dua dengan jayanya. Kami ada dua minggu untuk bergembira sebelum sambung kelas balik semester musim panas bulan depan.

Sob.sob.Sob.

Ramai kawan-kawan di negara lain dah balik bersuka-ria di Malaysia. Ada juga rakan di sini yang balik Malaysia tapi saya tak balik rasanya. Sebabnya cuti singkat sangat, lagipun bulan sembilan ni nak balik raya lagi. So, kita tahan dulu lah! Hehe.. Selamat balik Malaysia kawan-kawan! Kirim salam pada pokok-pokok Malaysia, pantai-pantai Malaysia, hujan Malaysia dan segala syurga makanan dan minuman di Malaysia! Wuuu, rindunya nak balik.. ಡ_ಡ

Cuti ini saya ada rancangan sendiri. Alhamdulillah selepas banyak dugaan dan cabaran yang melanda, kami masih dapat peluang untuk meneruskan rancangan. Lega tak terkira. Syukur alhamdulillah. Semoga semuanya kekal lancar hingga ke akhir rancangan. Doakan ya! Esok, saya beritahu apa rancangan saya~ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Memandangkan saya ada lagi masa sehari setengah untuk bersiap, memang jadi sangat sibuk la sekarang. Banyak sangat benda saya nak kena siapkan. Nanti saya nak buat list di bawah nanti untuk ingatan diri sendiri dan laporan pada keluarga di Malaysia.

Oh ya, tadi saya sempat ziarah Kak Nabilah Huda. Dia dah balik JOrdan dah dua minggu lepas. Alhamdulillah dah makin okay. Seronok sangat jumpa kak Nabilah tadi. Banyak sungguh benda dia cerita pasal penyakit dia. Tapi dalam erti kata lain, terasa macam kami review balik jawapan soalan exam pagi tadi je sebab sama je penyakit dia dengan benda yang kami belajar. Hehehe. Moga kak Nabilah sentiasa sihat selalu.

Baiklah, malas nak tulis panjang-panjang. Kita senaraikan je la terus ye!

1. Kemas buku, kertas nota dan bilik - Woho, bilik sudah jadi macam stor kertas. Bertimbun-timbun! Lepas ni boleh masuk kotak dah semua kertas-kertas nota semester dua. Leganya~

2. Balas email kawan - Aha, dah sebulan tinggal aktiviti balas-balas email. Bertimbun gak nih. Penatnya! Tak ada ke mesin yang bila saya cakap, dia tulis balik? Malasnya. Tapi kalau nak biar, sampai bulan depan takkan siap, lagilah penat nanti. ๏̯๏

3. Kemas kini Projek Mnemonic Medik GKLN - Sepatutnya tarikh tutup bulan Jun. Saya rasa macam dah tiada siapa nak hantar dah kot ya? Saya nak submit teruslah esok. Senang karang orang sana tak tertunggu-tunggu. Ha, siapa yang rasa macam dia nak hantar lagi, hantar je lah. Tapi baik hantar pada penyelenggara lain kalau saya tak ada, takut terlepas lepas ni. Terima kasih ya semua!

4. Cari artikel - Ini seperti biasa. Kegiatan utama adik tersayang di Malaysia bila dia dah tersepit, masa nak buat kerja tak cukup. Jalan penyelesaian utama ialah minta tolong kepada kakak yang penyayang di Jordan. Ada budak nak kena ceramah bulan sembilan nih. Siaplah kau! Kak Ina tuntut sepuluh ringgit satu artikel ya~ Suka sangat buat kolaborasi Malaysia-JOrdan. Report kat lecturer baru tahu!

5. Bersiap barang - Ini untuk rancangan esok. Dah lama tak jadi suri rumah tanpa tangga secara penuh. Nak menjahit, mengemas, membasuh, mengubah dan segala banyak me- yang lain. Mari bergotong -royong kawan-kawan! Kita ambil angin baru untuk semester baru. Wihi~~~

6. Apa lagi? Alamak lupa. Nantilah list lain.

Oh ya, tadi saya berjaya membatalkan tiket Royal Jordanian (RJ) ke Malaysia tahun ini. Saya tukar dengan Gulf pula sebab harganya jauh berbeza, RJ waktu bulan satu dulu JD608. Tapi GULF Air bulan ini dapat JD475. wa, bersinar-sinar mata nampak duit yang boleh dijimatkan. Alhamdulillah, berjaya~ Selamat Tinggal Thailand. Tahun ni kita tak jadi transit sana. Pergi Bahrain dulu lah ya. Pengajaran hari ini : Jangan kalut beli tiket kapal terbang awal-awal!

Erm, yang tak bestnya hari ni tadi waktu tengah pergi beli baju kat pekan, pakcik kedai tu offer air coca-cola. Allah, serba-salah betul nak terima. Dah la dia kasi tembikai, kasi air, kasi macam-macam untuk memuliakan pelanggan dia tambah-tambah kami je yang datang wkatu tu time dia makan (nasibla langkah kanan kan? hehe). Dah berkurun lama tak minum coca-cola kat Irbid. Tengah berjuang nak memboikot demi Palestin la sebabnya. Sebelum ni memang sanggup cari air cola jenama arab kalau teringin nak minum coke, tapi tadi nak buang tak sampai hati. Nak tolak, dia asyik hulur je. Ish, last2 bantai ijtihad sendiri 'terpaksa', terus telan sekali teguk. Nak kasitau tengah boikot, tapi orang sini susah sikit bab terima alasan boikot sebab coke tu dah jadi macam darah daging diaorang kecuali untuk yang betul-betul kuat nak boikot gak. Aduh.. Semacam je rasanya tadi. Spoil la pakcik nih~ Alasan bagi nak kasi kalau jadi lagi ek? Erm...

oklah, Akhir kalam, saya mahu mengucapkan selamat pengantin baru kepada pasangan-pasangan pengantin JOrdan yang telah, sedang dan akan menikah bulan ini di Malaysia dan juga yang sedang buat kenduri di sana. Siapa ya? Kak Lyn, Kak Zai & Senior Amir, Senior Atiq. Lagi dua orang kaka, saya tak pasti bila? Kalau bulan ni jugak, selamat pengantin baru juga pada kakak-kakak sekelian!

Ha... Yang paling utama, buat bayi JUST pertama di Irbid yang bakal keluar minggu depan, insya-Allah, selamat datang ke dunia! Kepada ibu bayi, Kak Asma, Ainul doakan semoga semua selamat nanti. Kullu kheir insyallah. Tak sabar tak jumpa lepas cuti. Jaga diri baik-baik ye akak!

ok. jumpa esok!

assalamualaikum~

7 comments

silversarina | June 15, 2009 at 3:58 PM

Wah, mentang2 dah habis exam,panjang n3 di updatenya.... anyway, selamat bercuti !!

Jaga diri pergi bercuti tau .

izzahsakinah | June 15, 2009 at 4:36 PM

Yeay. Seronoknya dah cuti. Cuti kami tinggal dua minggu lebih sikit lagi. Lepas tu dah mula sekolah semula.
Ainul, selamat bercuti! ^-^

laki cikgu kimia | June 15, 2009 at 4:53 PM

raya datang umah tau..

ABU LUQMAN | June 16, 2009 at 4:10 AM

Salam sejahtera.
selamat bercuti.

Memang betul- orang arab tersangat taksub dgn minuman spt ini. Saya tak dapat bayangkan macammana anak 2 mereka seawal umur 6 bulan dah diberi minum air coke.

Untuk Nabilah Huda,
Selamat kembali ke Jordan

adek sape tak tau.... | June 16, 2009 at 9:00 AM

salam...
ehm,ehm......Kakak penyayang???????
benda ni kene diteliti dulu k....tak leh main letak suke2 je....hahahahahhaa..........anyway sape kate nak tersepit baru mintak tlg.....orang nak menambah ape yang terkurang....baru kerja jadi OCHIN HARASHO E FANTASTIKA!!!!!huhuhuhuhuh......
btw,wat preparation n prevention H1N1 leklok......kat malaysia dah 18 kes.....tak pasal2 nanti balik kene kuarintin...."mintak-mintak jangan la ye,insyaallah" dan yang penting balik beli la pape kat aku ye........... FSIO!!!!!

Ainul Arina Madhiah | July 7, 2009 at 1:42 PM

makcik sarina:
hehehe.. tengah lepas gian ni makcik, tu pasal panjang berjela.... hehe ^_^ terima kasih~

kak nadiah:
selamat bercuti juga akak!

chiam:
insyallah kalau sempat.. bak kasi alamat. ^_^

abu luqman:
kalau dah dibiasakan sejak kecik, jadi biasala kot.. huhu

Ainul Arina Madhiah | July 7, 2009 at 1:45 PM

ntah, tak kenal..tak kenal :

ws. ye saya kakak penyanyang... hehehe... jeles nak ngaku la tu.. insyallah, semua dah ready. doakan la yer... insyallah kalau banyak duit, banyak la hadiah utk asyraf. Kalau tak, harap mahap. muahaha

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images