Menuju mimpi

Assalamualaikum

Baiklah, sekarang saya akan beritahu apa rancangan cuti saya yang saya katakan sebelum ini.

Insyallah, saya dan beberapa rakan akan pergi melancong ke Eropah untuk cuti kali ini.

Dari dulu memang saya mengimpikan untuk pergi ke benua eropah. Sebabnya saya selalu sangat mendengar banyak cerita menarik di sana daripada keluarga mahupun teman-teman yang telah ke sana sebelum ini.

Ingat lagi tentang entry saya mengenani doktor yang lebih menyarankan kami ke tempat lain? Tak mengapa lah, bagi saya eropah mungkin ada kelebihannya juga di sisi Allah. Saya pergi bukan sekadar untuk bersuka-ria. Tapi saya mahu menambah pengalaman dan belajar sesuatu di sana. Kan mengembara dan melihat dunia juga satu cabang mendekatkan diri kepada tuhan kita?

Saya ambil peluang ini untuk berjalan dan menambah pengalaman melihat bumi Allah selain daripada turut menziarahi sepupu saya yang berada di sana. Sayang beberapa kenalan di sana sama ada kawan sekolah atau kawan blogger kebanyakannya telah pulang bercuti ke Malaysia. Hanya tinggal seorang dua yang masih di situ. Insyallah kalau ada rezeki kami akan berjumpa nanti. ^_^

Kebetulan cuti kami kali ini ngam-ngam dengan masa yang diperuntukan oleh kelana convoy dalam aktiviti mereka tahun ini. Alhamdulillah setelah sekian lama menunggu, dapat juga kami peluang. Tambahan juga pakej kali ini bakal membawa kami mengelilingi seluruh eropah, dalam 8 hingga 9 buah negara dengan bayaran yang agak murah daripada pergi secara sendirian. Sebab itu kami beria-ia mahu mengikut rombongan kali ini.

Tak disangkal juga yang kami sebenarnya bimbang dengan wabak swine flu di sana. Tapi insyallah, kami akan cuba sedaya upaya untuk mengambvil langkah berjaga-jaga yang telah disarankan oleh beberapa pihak yang telah kami jadikan rujukan.

Percutian kali ini akan mengambil masa dalam lebih kurang dua atau tiga minggu. Cukup-cukup sepenuhnya cuti semester kami.

Malam ini kami akan bertolak ke London dengan Turkish Airlines.

Doakan kami selamat pergi dan pulang dengan baik. Semoga perjalanan kali ini memberikan sesuatu yang bermakna buat kami semua. Insyallah nanti pulang, saya akan kongsikan sedikit sebanyak yang saya perolehi.

Jumpa lagi~

7 comments

laki cikgu kimia | June 16, 2009 at 3:03 PM

semoga benar kata 'jauh perjalanan luas pengalaman'..

silversarina | June 16, 2009 at 3:28 PM

Selamat Bercuti !!

Nak ikutttttttt :)

jejakalkindi | June 16, 2009 at 10:45 PM

salam..

selamat berkelana..semoga bertambah pengalaman yang dikutip..jaga2 juga diri selalu..

-k.mai-

BAYT AMZAR | June 17, 2009 at 2:24 AM

salam..
wah..kakak ainul nk ke Eropah!!
selamat bercuti..selamat p[ergi dan pulang..

uwais and family nk menjejak ke turkey cuti ni..insyaAllah jumaat ni bertolak! doakanlah selamat semuanya! :)

Nadia Yuna | June 17, 2009 at 6:55 AM

selamat bercuti

semoga selamat semuanyaaa

=)

Ainul Arina Madhiah | July 7, 2009 at 1:43 PM

chiam:
insya-allah.. ^_^

makcik sarina:
tq. jom2.. murah je nih....

k. mai:
thanks akak.. insyallah. doakan saya

Ainul Arina Madhiah | July 7, 2009 at 1:44 PM

uwais:
selamat bercuti jugak uwais. take care ok~

kak nadiah:
insyallah.. amin.. doakan ya!

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images