Sakura di Hari Maulud Nabi

SELAMAT DATANG MUSIM BUNGA, SELAMAT TINGGAL MUSIM SEJUK




Sakura dah mula berkembang. Sebenarnya dah dari minggu lepas lagi, tapi dua tiga minggu ni asyik hujan, tak tahulah macam mana nasib bunga-bunga haritu. Yang di atas ni diambil dari tingkap bilik Syukriah pagi tadi jam 6.30pagi . Bising sungguh pagi-pagi dia nak study tepi bunga sakura macam kat Jepun ala-ala Korea . =P

Erm, nampaknya hajat salji turun di Irbid tahun ni tak tercapai. Hanya ada di Amman dan Ajlun sahaja. Tak apalah, nanti bila-bila tahun-tahun depan turun la dia tu.. Dah nama pun tiga empat tahun sekali kan? Tahun lepas ada, maknanya lagi setahun dua tu datang la balik dia nanti.. ^_^

Ok, hari bermula dengan indah! Hari ni 12 Rabiulawal. Ulangtahun kelahiran Nabi Muhammad S.A.W.. Mari hidupkan sunnah dan perbanyakkan selawat. (^_^)Y Baru-baru ini PERMAI ada buat sayembara puisi untuk Nabi. Alhamdulillah ramai tergerak mahu bersuara. Sayu membaca semua karya mereka walaupun kepala pening nak memilih mana satu untuk diangkat sebagai juara. Pemenang kali ini Saudara Naqib. Boleh tengok dia bersayembara di sini. Mabruk ya pada semua pemenang! Lain kali bolehlah sertai lagi.

Semoga hari ini ada sesuatu untuk dikenang dan bagus pengunaannya untuk dimanfaatkan~

15 comments

cikgu jawe | March 9, 2009 at 1:44 AM

kt malaysia musim bunga sepanjang tahun. ;)

Ainul Arina Madhiah | March 9, 2009 at 1:51 AM

cikgu jawe:

ala cikgu.. Taula kat Malaysia hijau, JOrdan koko... T_T Takpe-takpe, bulan 8 ni saya balik Malaysia!

kaamyl fauzi | March 9, 2009 at 5:50 AM

masyaallah! cantiksnye ainul~! ingatkan bumi matahari terbit je ada sakura.. jordan pun ada! hish. bak sini hantar sejambak! ;P

akak | March 9, 2009 at 8:44 AM

nanti bawak balik sekali sakura ye bulan 8..Lawanya..Akak tunggu kat airport tau..hehe..

suweileh family | March 9, 2009 at 10:37 AM

Amman ada gak turun salji walaupun sedikit. Meriah juga hari salji tu, ambik gambar ikut tingkap, nk posing kat tanah peliklah plak, sikit sangat saljinya...hehehe.

Cantik betul bunga sakura tu, nak cari jugaklah kat Sweileh :)

tuan punya tingkap tmpt chinul ambek gamba :P | March 9, 2009 at 2:05 PM

isk3..ingt nak tolong puji sakura luar tgkp kawe tu,rupanya2 TERkembang semangkuk pulak :P ..hihi..ye3,mmg benar..amatla cantik pokok tu..jgn jeles,i bole tgk ari2..hihi

estudiante | March 9, 2009 at 3:17 PM

lawa bunga sakura tu!semangat syuk ye~hihi

Ainul Arina Madhiah | March 9, 2009 at 9:02 PM

kamel:
masuk kamu, dah berapa ramai orang dah yang cakap macam tu.. Memang ramai je terkezut JOrdan ada sakura.. Tempat lain mmg takde ke ek selain jepun?

nak sejambak? Alamak, tu kena tunggu dia lebat dulu la.. pokok2 tu baju tak banyak lagi.. hehe

akak:
akak, bunga prohibited la bawak gi airport.. Takut kena antrax bunga kot.. huhu

kak ina:
ala kak ina, janji turun cukup.. best jugak.. hehe.. carik jangan tak carik.. banyak je kot kat amman..

Ainul Arina Madhiah | March 9, 2009 at 9:07 PM

syukriah:
syuk, sila angkat penubuhan kelab SSS korang yer.. Kembang-mengembang adalah dilarang. Haha~ Tak heran la cik kak.. Kat jalan2 depan umah aku pun banyak sakura cuma tak best sbb tak dekat tingkap je.. Takpe2.. Nanti time musim anggur, zaitun, eskadania,tin, lemon segala jenis buah kat keliling bustan umah aku tengah berbuah, nanti aku nak tulis balik "jgn jelesss..." hehehe...

asyila:
syuk memangggg..! Tapi gambar tu diambil atas cadangan saya juga ya! Hehe., tak aci syuk je dapat nama..=P

Ainul Arina Madhiah | March 9, 2009 at 9:07 PM
This comment has been removed by the author.
jejakalkindi | March 10, 2009 at 1:52 AM

sekarang musim hujan..bunga2 kat taman di rumah An_NAFis pun dah kembali berbunga..syukur, hujan rahmat..

Uwais Amzar's Family | March 10, 2009 at 2:08 AM

kt sweileh pn dah ada sakura cam tu.. ;) ms jln2 bw uwais, smpat snap.. kak ina sweileh, ayu dh dpt dulu..hiii..

Ainul Arina Madhiah | March 10, 2009 at 3:46 AM

bro fisol:
gambar takde? hehe

kak ayu:
ha... kan dah ckap mesti ada... kak ayu ngn kak ina mcm bdk2 la plak main cop2 siapa cepat dapat dia mng.. hhehehe

Uwais Amzar's Family | March 11, 2009 at 2:52 AM

kah3x... bukan budak2.. ceria.. ~lalalaaaa.~ ;)

Ainul Arina Madhiah | March 13, 2009 at 12:41 AM

hahaha ~ Tau je.. dengan siapa lagi nak berceria-ceria kat sini kalau bukan yang keliling kan akak? hehe

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images