Komplikasi Tag , Bowling dan Iryu

Assalamualaikum w.b.t

Petang tadi saya baru selesai mengikuti tournament bowling anjuran BKASJ (Badan Kebajikan Anak Selangor Jordan) di Mecca Mall. Dua tahun tak sentuh bowling membuatkan saya terkial-kial nak mencari rentak untuk bermain. Sudahnya di set game terakhir, barulah karat-karat makin hilang dan rentak diperoleh walaupun sudah terlambat. Alhamdulillah berjaya mendapat dua pingat gangsa dalam bahagian kumpulan dan trio. Kedudukan saya ke-7 dari 17 orang akhwat yang hadir. Syukur je la. Terasa lapang waktu bersukan tadi. Lama tak rasa sangat teruja macam tadi tanda dah lama tak bersukan. Jadi hari ini, kita pulun habis-habisan !!



Malam ini pula saya habiskan masa dengan membuat nota-nota CVS. Kelmarin seharian saya terpaku di depan laptop menonton Iryu a.k.a Medical Dragon, drama tentang pakar jantung di Jepun. Alhamdulillah, misi menaikkan semangat belajar jantung tercapai. Banyak juga silibus sistem kali ini dijumpai dalam drama ini. Yang paling saya ingat ialah kes Aortic Stenosis yang berkaitan dengan Marfan Syndrom. Wah, senang sungguh nak menghafal bila tengok movie. Hehe~ Bolehlah tengok lagi nanti bila bosan dan nak revision secara tak langsung. =P

Bila penat, sengaja selongkar komputer dan terjumpa dengan tag lama dari Fathiyyah tentang blog. Jawab sekejap la sebelum mula belajar balik. Baik, kita mula sekarang!


1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?

~ Auriss Haira ~

Sebabnya nama ini ada banyak kenangannya. Bermula dari nama geng di sekolah, saya gunakan nama ini sebagai nama samaran saya dalam banyak benda sedari saya tingkatan satu. Almaklumlah, saya pemalu dan penakut banyak dahulu tapi bukan bermakna sekarang saya tak malu, cuma sekarang lebih berani untuk kehadapan.

Dulu awal-awal buat blog, sengaja pakai untuk tujuan biasa supaya orang tak tahu siapa saya yang sebenar, tapi makin lama makin hilang tujuan asal sebabnya saya baru disedarkan baru-baru ini bahawa kita bertanggungjawab atas apa yang kita tulis. Jadi, buat apa mahu sembunyi-sembunyi? Lagipun, saya bukan menulis benda-benda yang tak elok. Jadinya, tujuan asal nama ini sudah berubah. Sekarang sekadar satu identiti diri sahaja.


2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?

http://www.aurisshaira89.blogspot.com

Sebabnya saya malas nak buat dua pengenalan. Cukuplah nama blog dan alamatnya serupa supaya orang tak pening. Lagipun, nama aurisshaira ini pun dah cukup memeningkan orang yang pertama kali mendengar. Jadi, kesian la kalau banyak-banyak ubah.

3) Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?

Saya sudah terangkan secara panjang lebar di sini. Secara ringkasnya, saya gemar menulis secara bercerita. Dalam setiap cerita mesti ada sesuatu yang boleh diambil manfaat oleh pembaca insyallah walaupun adakala payah orang nak faham terutama yang gaya lapiknya terlalu sedikit seperti karutan semata atau terlampau tebal dengan kiasan bahasa.


4) Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?

Pernah. Bila saya rasa malas dan terasa macam perasan sorang diri.


5) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?

FTI ? Blog paling popular di Mesir dalam persatuan Perubatan kerana sentiasa diupdate oleh cik pengarangnya yang penuh idea-idea menarik dan seronok dibaca.


6) Senaraikan 5 orang yang akan anda tag.

Siapa-siapa sahajalah.

Ok, Fathy.. Dah siap... Jadi, marilah kita belajar semula.. Esok dah nak mula kelas. Tak sabar nak masuk lab anat dan jumpa jantung cadaver minggu ini. Nasiblah bila dah masuk university yang lambat silibus jumpa mayat. Dah tahun dua baru nak tengok. Huhu.. Ok. Jumpa lagi~

5 comments

Fathiyyah | March 28, 2009 at 8:51 PM

oh yeay!! boleh lawan ainul main boling lepas ni..
terer la ainul..

hihi

Thnks sbb sudi sempurnakan tag..

boleh tag lagi kaaaan?

PrinCeSS | April 1, 2009 at 3:01 PM

wah tererla..pingat gangsa..okla tu.
kalau maya masuk gerenti tempat
ke-17 tu reserve tuk maya.hehe

auriss haira...sedap nama

Ahmad Saifuddin Amran | April 2, 2009 at 8:14 PM

Dulu saya baca Auriss Haira sebagai Auris Shaira. Nampak lebih feminin. Haha.

Waktu muda-muda biasala sering kita menyembunyikan identiti di sebalik nama samaran. Kecelaruan identiti bak kata ahli psikologi. Tapi semakin meningkat dewasa, kita akan semakin berbangga dengan diri yang sebenar.

Ainul Arina Madhiah | April 3, 2009 at 12:46 AM

fathiyyah:
bolehhhhh.. ^_^

maya:
ala maya, lama-lama main nanti boleh la dapat skill.. hehe.. komawo... =p

senior saifuddin:
auris shaira? eih, peliknya. hehe.. betul kot, biasalah remaja la kan.. haha~

Anonymous | September 26, 2010 at 2:00 PM

ha, I will try out my thought, your post get me some good ideas, it's really amazing, thanks.

- Norman

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images