Award + Tag



Orang yang dapat award ini perlulah menceritakan 10 fakta mengenai beliau dan senaraikan 10 orang yang akan menerima award ini. Hantar komen di blog orang yang akan mendapat award ini supaya orang itu boleh mengambil award.

1. Nama saya Ainul Arina Madhiah. Asal Perak. Sekarang menuntut dalam bidang perubatan di Jordan University Of Science And Technology di tahun kedua. Anak sulung dari 4 beradik.

2. Sekolah saya sangat banyak. Taski Abim Saidina Hajar, SRI ABIM Kajang, SK Puchong Batu 14, SK Permatang Tok Mahat, SMKA Nibong Tebal, SBP Integrasi Gopeng, INTEC dan Jordan University Of Science And Technology. (tetiba terasa nak jumpa semua kawan-kawan lama kat sekolah lama..Anyone?)

3. Pernah kemalangan kena langgar motor waktu berjalan kaki dua kali kat tempat sama pada masa yang sama dalam tempoh masa 3 tahun yang berbeza(darjah tiga dan darjah enam). Nasib baik kecederaan berbeza, kalau tak haru la patah tangan dan kena jahit tempat sama berkali-kali. Kemalangan tak seronok tapi masuk hospital itu best! Tetiba terasa jadi orang kaya baru. Apa nak semua dapat, siap tak mintak pun dapat.. huahuahua...

4. Seorang yang cepat menghafal on the spot tapi cepat lupa kalau lama tak tengok balik. (Tak boleh ke buat exam setiap kali lepas kelas je berdasarkan apa yang cikgu apa waktu tu? Hehehe.. seronoknya kalau macam tu! )

5. Di luar, saya seorang yang sangat peramah pada kawan perempuan. Kalau pada kawan lelaki, rasanya saya takkan tegur diaorang kalau diaorang tak tegur dulu exception kalau ada urusan yang memerlukan saya tegur diaorang dulu. Itu prinsip saya. ( hugely mistaken with arrogant and serious attitude. *geleng kepala* i eat rice, not human. helping people is always my pleasure. try me(insyallah).. take it as a note ye kawan-kawan.. )

6. Paling pantang pada manusia yang kurang adab khasnya adab pada orang tua dan adab bermasyarakat. Teori asas hidup : Think 1st before you do. Suka layan budak kecil sebab keluarga saya sangat besar. Ada impian mahu berkhidmat di rumah kanak-kanak istimewa untuk melepas rindu menjaga Fatimah.

7. Peminat segala sains, bahasa, dan seni. Tapi saya kurang gemar nombor walaupun saya gila sudoku dan series Numbers. Siapa ada cara nak suka nombor? ( rasanya banyak turun dari abah ni, tapi apasal abah punya skill dalam fizik dan nombor tak turun ek? Sayang betul.. Sori ye abah kalau tensen ajar Ina fizik dulu.. I'm glad you cross out all the engine course for me during the future planning session. =P )

8. Pengumpul buku yang berjaya (ketika poket penuh). Tapi ada certain buku simpan buat perkasam dulu sebelum dapat baca kalau macam macam tajuk berat sangat. Sangat teruja kalau pergi library kecuali library JUST. Rak yang besar gedabak dalam bilik sudah penuh buku. Macam mana nak angkut balik Malaysia nih, baru tahun dua.. Kalau dapat hadiah hari jadi berupa buku, memang jadi macam budak kecil dapat aiskrim. (Mama, Abah, bila nak dapat the next Anne of Green Gable series lagi? =P )

9. Saya masih ingat nama semua rakan sekelas, banyak rakan-rakan bukan sekelas yang sesekolah, yang selalu jumpa dan rapat,kebayakan senior2 serta cikgu-cikgu di semua sekolah yang mengajar saya. Kalau bab nama junior je yang lemah sikit. Huhu.. Saya suka contact semula orang yang saya kenal. Alhamdulillah, masih berhubung dengan semua orang termasuklah cikgu-cikgu sekolah rendah. (Sekolah-sekolah di Selangor dikecualikan sebab memori masih lemah.)

10. Fakta paling saya teringin nak buang : Saya takut tikus dan cacing. T_T Jangan pelik kalau saya jadi orang pertama pecut lari dulu kalau jumpa dua makhluk Allah nih. Waktu selalu terserempak ular dulu pun saya lebih boleh tenang kejap berbanding jumpa yang dua nih. Kalau saya nampak kucing saya makan tikus depan saya, saya mogok tak nak layan kucing tu seminggu. Geli, takut ada saki baki tikus kat dia. Yuck! Mula geli tikus sebab ekornya macam cacing. Aiisshhh, macam mana nak pas jadi doktor nih.. (-_-)"

Disini saya mahu memberi pula award ini kepada 10 orang yang bertuah iaitu - Arina, Kak Asma Haslan, Kak Wanie, Maya, Kak Maya, Kak Tora, Roronija, Jaja, KS, Kak Haninah

9 comments

chi am | February 16, 2009 at 5:18 PM

ina, nah cacing.. wieeeeee

Ainul Arina Madhiah | February 16, 2009 at 8:37 PM

chi am:
haih, jangannn.. *lariiii*

saifuddin | February 16, 2009 at 10:29 PM

Orang melayu paling suka nombor. Tapi bukan nombor dalam rumus fizik atau matematik, sebaliknya nombor 4D

Ainul Arina Madhiah | February 17, 2009 at 2:25 AM

owh.. nombor 4D tu nombor yang saya paling benci.. memalukan je..

Uwais Amzar's Family | February 17, 2009 at 11:36 AM

ainul, cacing tu akk amik dgn tgn je buat umpan mancing ikan!kih3x.. ms kecik2 dululh...

shinja | February 19, 2009 at 9:22 AM

wah2..best klo kita tgk tikus makan cacing tau.hohohoho..

Ainul Arina Madhiah | February 19, 2009 at 10:50 PM

kak ayu:
huhu.. ainul mancing pkai udang je akak.. kalau bab cacing ni, serahkan pada yang pakar... =P

shinja:
erk..*pengsan*

KS | February 22, 2009 at 8:10 AM

Kuat sungguh imaginasi kamu sampai bayangkan ekor tikus nampak macam cacing :D

*Tag dah siap*

Ainul Arina Madhiah | February 22, 2009 at 8:03 PM

ks:
nak buat macam mana, dah kepala automatik terbayang tu... hUhuhu.. nasib la..

terima kasih!! ^_^

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images