Kami lebih hebat!

Salam

" Kalau mahu lihat kekuatan sesebuah negara itu, lihatlah pada pemudanya "

Tadi saya dan kawan sama-sama pusing-pusing baca berita tentang Palestin. Tiba-tiba dapat satu forward dari seorang teman ni tentang satu artikel yang rasanya sangat-sangat menyentak perasaan sendiri. Sedih? Tidak! Malu? Sikit je kot. Yang penting, lebih kepada satu perasaan yang snagat berkobar-kobar nak betulkan balik segala benda yang mencacatkan persepsi dunia tentang Islam tu.

Sekadar mengambil beberapa catatan dari artikel tersebut:

1. Negara-negara majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap (per) sejuta penduduk. Di AS 4,000 per sejuta, Jepun 5,000 per sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik per sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik per sejuta).

2.Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.

3.Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.

4.Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian 'Kedudukan Akademik Universiti-universiti Dunia' - dan menakjubkan - tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.

-Maklumat lanjut, lihat sini -

Wahhhhh, kenapa dasyat sangat orang Yahudi nih?? Sepatutnya Islam yang paling hebat! Kan itu dah dijanjikan oleh Allah. Maka, mana silapnya? Salah Islam kah? Tidak! Habis? ----> Saya lebih suka jika lebih melihat pada penganut Islam itu sendiri.

Islam itu addin yang syumul. Hanya yang mengamalkan Islam secara SYUMUL (kamil = sempurna) sahaja akan berjaya. Kalau half-half, maka half-half jugalah hasilnya.

Tiba-tiba teringat pada sedas kata-kata seorang muslim terkenal (rasanya Yusuf Islam, tapi tak pasti..) ketika mula-mula masuk Islam "Aku bersyukur kerana jumpa Islam sebelu berjumpa penganutnya " ----> Adehhh, kena sebijik!

Islam tidak salah! Jadi, untuk membuktikan kebenaran kekuatan Islam, perlu bermula dari penganutnya. So, malam ni terasa sangat semangat nak buktikan bahawa orang Islam mampu lebih pandai dari yang bukan Islam. Caranya ---> study smart and be the best! Lillahhi ta'ala... Kita boleh! Put your trust in allah!

Jadi kawan-kawan semua, jomlah sama-sama kita pulun belajar. BUktikan siapa sebenarnya kita. Ini tanggungjawab kita. Kembalikan Islam ke tempat yang benar! Jom!!!

NOta satu - Nak pesan pada semua tentang sesuatu. Ada dengar pasal undi-undi Israel lawan Palestin? Aish, baik jangan dilayan kalau tak mendatangkan faedah.. Mari sini dengar nasihat teman seorang ni ----> WASPADA ISU PALESTIN DI INTERNET

Sekian~

4 comments

tiktik | January 14, 2009 at 12:38 PM

cinul..aku reply mesej kau dekat sangpelangi.com..jenuh aku tulis tau..

chi am | January 14, 2009 at 4:29 PM

perangi kejahatan dalam diri adalah paling utama. lalu kita panjangkan ke atas orang2 munafik. insyaAllah.

Ainul Arina Madhiah | January 15, 2009 at 12:47 AM

tiktik:
jenuh ke? cam senang jer.. habislah laman bro irfan penuh trafik jordan.. huhu..

chi am:
betul tu chi am.. kena ubah diri dulu baru yang lain terubah sama.. yuk, sama berubah!

intelligence | February 15, 2009 at 10:13 PM

Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!
costume jewelry

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images