Kisah Arinaat

3:29 PM 29 Comments A+ a-

Salam

Baru-baru ni, ada lagi seorang kakak konfius dengan nama Arina di Irbid. Makanya, hari ini saya nak buat entry khas atas permintaan Kak Ina bagi memudahkan Kak Ina kenal beza kami bertiga kat sini. Nanti takdelah salah orang lagi kan? Hehehe...

Oklah. Kita mula dulu dengan nama penuh saya. Seperti yang tercatat dalam profile blog ni, nama penuh saya ialah Ainul Arina Madhiah. Ingatkan nama saya jarang orang pakai sebab sepanjang sekolah dulu, sangat jaranglah saya sama nama dengan orang lain.

Tapi rupanya di Irbid ni, ada juga yang sama nama dengan saya. Ainul ada dua. Arina ada tiga. Madhiah sekarang ada tiga cumanya yang lagi dua tu MaRdhiah. Campur-campur semua ada 5 orang senama dengan saya. Jadilah, saya lebih berhati-hati kalau dengar nama saya dipanggil. Kena pastikan dulu saya ke atau yang lain yang dipanggil. Karang maluuu.. T_T

Berbanding semua nama ni, nama Arina la paling orang selalu keliru. Sebabnya tiga-tiga guna nama yang sama di belakang. Ainul Arina - Syida Arina - Nur Arina. Walau saya lebih dikenali dengan nama ainul saja , ada juga yang keliru dengan Ainul Madina walau dia guna singkatan ain. Tapi yang Arina lebih tinggi kebarangkalian kekeliruan dia. ^_^

Kalau orang tanya apa beza kami, saya sendiri tak reti terang macam mana. Sebabnya dua-dua pakai cermin mata. Tinggi pun macam lebih kurang je. Perangai? Erm, syida Arina lebih ayu kot dari arina lagi dua nih. Yang nur arina tu pula, budak lompat. Jadi, secara tak langsung dialah paling kecil dan paling manja+gila-gila kununnya.. haha~

Macam best juga ada tiga orang nama serupa nih. Kawan-kawan kadang-kadang gelar kami kumpulan Arinaat (plural arab kepada Arina). Mana taknya, kadang-kadang kalau ada majlis mesti ada je gambar kami bertiga sahaja. Saja-saja nak ambil lebih gambar kembar nama. Poyo jer.. (^^,)Y Maka jadilah di sini ada Arina(satu Arina), Arinaani(Dua Arina) dan Arinaat(lebih dari dua Arina).

Setakat ni, jarang lagilah orang panggil nama Arina, tiga-tiga menyahut.. Maka, kami sangat berterima-kasih kepada nama depan yang membezakan kami bertiga. Kalau tak, mesti lawak bila orang panggil "Arinaa!", tiga-tiga datang serentak. Hehe..

Jadinya, dengan cerita ini diharapkan takdelah nanti orang yang tersasul dan tersalah orang lagi yer. Kami ni kembar nama je tapi tak sama muka. Sekali jumpa tiga-tiga, insyallah boleh tahu beza dah.. ^_^

ok, itu saja

=) jumpa lagi~

29 comments

Write comments
cikgu jawe
AUTHOR
December 3, 2008 at 5:09 PM delete

nak senang, panggil je arina jawa. tau le sapa org tu. kekekeke

Reply
avatar
arina
AUTHOR
December 3, 2008 at 8:31 PM delete

uit.
ape aku pulak yg pling gile2?
aku matured what.

arina jawa?
sy pn jawa jugak cikgu jawe.

haha.
seyes Ainul, dlu kat sekolah tade name mcm aku.
aku sorg2 je.
skrg ade lg 2 Arina.
hehe.
geng!

Arina .. Arinaani .. Arinaat

Reply
avatar
December 3, 2008 at 8:49 PM delete

cikgu jawe:
alamak, baru nak jawab dah ada orang jawabkan.. haha~ see cikgu.. budak ni pun jowo gak.. maka, taklehlah saya pakai nama cikgu kasik tu.. =P

arina:
amboih, pagi-pagi bute masuk blog aku.. baguslah posmen irbid nih ekk.. haha~ nur arina matured? no,no,no.. kalau ko matured, aku lagi hebat dari matured.. Kalau cenggitu, syida nanti macam mana? super segala matured dr kita? =P see budak kicik, kamu buat saya jadi ngengong bila sembang dengan kamu.. hehe..

Reply
avatar
Dr. Arina
AUTHOR
December 4, 2008 at 12:56 AM delete

ehem2. aku dgr spt ada org sebut nama aku. sayup2 je. hehe.

Reply
avatar
December 4, 2008 at 1:28 AM delete

Payah betul nak bezakan 3 Arina ni, tiga2 just ker? Yang pasti kalu ada gmbar bgus jugak, at least kalu terserempak leh tegur.

Akak dulu kat sekolah, ada yg nama Fatimah Marikah, ada yg nama Fatimah Yusnida, dan akak, Fatimah .S...., ada yang nama Aminah Salini, so ada cikgu panggil Fatimah Salini...mcm2.

Reply
avatar
December 4, 2008 at 3:31 AM delete

ape kate chinul letak je gambar chinul, baru senang kenal nanti. ha ada berani? ngeh3

Reply
avatar
fathiyyah
AUTHOR
December 4, 2008 at 6:35 AM delete

ha? ainul reti ckp jawe ke? bley challenge cikgu jawe?

hihi..cumel je kalian bertiga ni..tp kite belum kenal rapat lagi ngn syida rina tu..huhu

susah nak jumpa org nama fathiyyah tau..lagi2 bila eja fathiyyah ini selalu je og tersilap..huhu

Reply
avatar
chmod
AUTHOR
December 4, 2008 at 6:58 AM delete

critical thinker<- gambar chinul ada kat bawah..cuba tengok entry "tahniah-tahniah" tu..yang sebelah adik kecil tu, chinul la...kekekek..

Reply
avatar
NaiLoFaR
AUTHOR
December 4, 2008 at 7:02 AM delete

ooo..sebab tu lah, bila ainul balas komen kt shoutbox tu gune nama ainul arina, bukannya ainul atau arina sahaja ye..hehe :p

p/s: org nama nuha pun dah ramai dah skrg ni..huhu~

Reply
avatar
qisti
AUTHOR
December 4, 2008 at 7:41 AM delete

sob sob. xde sape name same ngan aku..

Reply
avatar
December 4, 2008 at 8:10 AM delete

arina:
uiks, lambatlah six sense ko syidarina.. arinakecik itu dah datang blog aku pagi2 buta pukul 6 lagi.. terjaga kena seru dalam mimpi kot.. haha

kak ina:
haah akak. tiga-tiga budak JUST. nanti saya letak gambar kami.. Bolehlah akak tegur kalau jmpa kat mana2 nnti.. Tapi rasanya karang biar saya jelah tegur akak dulu.. Budak kecik macam kami kenalah hormat yang dewasa.. Malu plak kalau tebalik..kankankan? hehe~

bro apei:
selamat datang~ ^_^

Reply
avatar
December 4, 2008 at 8:19 AM delete

criticalthinker:
ek eleh.. takde maknanya berani tak berani la kalau nak letak gambar la chiam.. dah letak banyak kali dah.. huhu.. siapa yang baru nak berani letak skrg ni? haha~=P

fathy:
fathy, ainul memang orang jawe gak macam cikgu jawe tu.. semua cikgu jawe cakap semua ainul faham cumanya nak membalas balik tu cam slow sket..hehe~ eh, sini ada je sorang fathiyah.. kadang2 kalau sembang pasal korang, ainul mesti sebut fathiyah mesir atau fathiyah jorda.. karang budak2 mep sini konfius. =P

chmod:
tau je yer.. ^_^

Reply
avatar
December 4, 2008 at 8:23 AM delete

nuha:
lebih kurang cenggitu la nuha.. eh, junior ainul kat sini pun ada nama nuha tau..

qisti:
ala qisti.. nama ko unik sket.. aku pun baru first time jumpa. Ingatkan qistina ke apa ke.. rupanya qisti je.. tapikan orang arab suka puji nama qisti kan? qisti yang adil! haha~ teringat plak dr iftikhar time dia cakap qisti qist.. hehe~ jangan nanges-nanges je! ^_^

Reply
avatar
NaiLoFaR
AUTHOR
December 4, 2008 at 8:39 AM delete

iyye? nanti kirim salam kt nuha yang tu yer..cakap kembar dia kirim salam~~ hehe :p

Reply
avatar
Nini Marini
AUTHOR
December 4, 2008 at 1:01 PM delete

waaa
lepas ni akak kne panggil ainul arina lah yea.sebelum ni akak panggil ainul je kan.
haaa..akak nak special sikit. senang akak panggil airina leh yea, senang gabung dua2.

ke ade jugak org name airina?huhuhu

menariklah entry ni..bestnye kalau ade org nama same ngan kite.

akak takpernah lagila jumpa org name marini.sgt2 jarang.

sukenye dah dapat tengok gmbar kamu airina!!! bile pulaklah kita boleh ketemu yea?

=)

Reply
avatar
yellowrose
AUTHOR
December 4, 2008 at 1:07 PM delete

tuhla senang name pendek cam akk..haha tp name awk mmg komplikated sket.akk pon da tersasul2..sbb awk same name ngn org berlainan2 bg stp word name tuh..

Reply
avatar
December 4, 2008 at 2:20 PM delete

kak marini:
airina? huhu, tumemang tak pernah lagi orang panggil.. tak pernah jumpa lagi rasanya yang nama airina. sukati akaklah.. saya tak kisah pun..*bertambah la nama saya ni..* =P
nama tak sama la senang akak. Semua kenal kita je yang nama tu.. ^_^ insyallah, kalau ada rezeki jumpalah kita nanti.. akak datang la sini, tak pun saya gi jalan2 saya.. hehe..

kak asma:
haha~ akak memangg.. tapi don't worry.. Ramai j orang macam akak kat irbid nih..
Siap aritukan ada sorang akak sakan sembang ngan saya. Dia kenal saya sebagai madhiah. Tetiba depan2 saya dia tanya "Eh. awak kenal tak mana satu ainul arina? Akak nak kenal dia la..." -_- Adoii.. Habis siapakah yang bersembang dengan dia sekarang.. Habis satu rumah gelak tahap sakit perut.. Boleh plak dia tanya camtu. haha~ Saya sendiri campur2 pening+malu+lawak.. =P
p/s: akak, seconfius-confius akak, saya still tetap jadi kaunter pertanyaan akak kan kalau nak kenal orang batch kami? ye dak? hahaha.. kantoiii... Pemalu rupanya kak asma nih..=P

Reply
avatar
chmod
AUTHOR
December 4, 2008 at 5:55 PM delete

chinul- ada entry cam mane nak backup blogpsot awk di: shamsul-alam.blogspot.com
cuba la tengok kalau2 berguna untuk awk. :D

Reply
avatar
chmod
AUTHOR
December 4, 2008 at 6:02 PM delete

waaaaaaaaaaa...gambar bawa tu, chinul nampak macam pengantin la...cute je..heheh :p

Reply
avatar
arina
AUTHOR
December 5, 2008 at 1:09 AM delete

dah ko bg komen kat cbox aku, aku dtg lah pagi2.
ehe.

Ainul pengantin ..
haha.
ops.
delete2.

=P

Reply
avatar
December 5, 2008 at 5:48 AM delete

chmod:
haish.. pengantin2 jangan sebut.. bahaya.. itu untuk waktu lepas belajar je nanti.. ^_^.. thanks for the info..

arina:
hehe~ ai cik kak, siapa punya idea suruh ainul duduk tengah ni ha? takpe2.. nanti kita tukar gambar nur arina duduk tengah.. haha~

Reply
avatar
Pijah
AUTHOR
December 5, 2008 at 4:51 PM delete

kat sini, ade dlm 4 org name hafizah.
tp, semua lain kelas. jadi, dlm kelas, kalau ade yg panggil "hafizah", sorg je la yg menyahut. hehe :D

Reply
avatar
December 7, 2008 at 2:00 PM delete

pijah:
owh, macam kawan akak je dulu. sekelas je ada 3 hafizah. hehe~ Samala kes macam kamu..

Ummu Solehah:
terima kasih!

Reply
avatar
uTP circuit
AUTHOR
December 12, 2008 at 8:35 AM delete

eheh ainul.
cm nk gelak guling2 da aku bca post ko ni =))

Reply
avatar
December 16, 2008 at 8:00 AM delete

atuk_adidethos:
sila la atuk singgah menyinggah sini.. ^_^

utp_circuit:
lawak ke? hehe
erm, asal terasa ni adalah laila saarni? betul ke ha?

Reply
avatar
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *