Selamat UlangTahun Perkahwinan ke-20

12:53 PM 20 Comments A+ a-



Assalamualaikum

Hari ni 29 November 2008. Maknanya kalau kira tempoh sejak 29 November 1988, dah 20 tahun mama dan abah saya kahwin. Wah.. Tahniah mama..! Tahniah abah..! Happy Anniversary..! Selamat Menyambut Ulangtahun Perkahwinan Ke 20.. Y(^6^)Y Hurm, nak cerita sikitlah tentang macam mana mama dan abah saya berkahwin dulu.

Mama orang Sabak Bernam,Selangor. Abah orang Parit Buntar,Perak. Mula jumpa di Canada. Huish, jauhnya cari jodoh mak ayah saya nih.. ^_^ Diaorang sama-sama belajar di Trent University, Peterborough,Ontario,Canada. Sebatch, sebidang, sekelas, segroup, se-apa lagi ntah. Boleh kata banyak benda yang sama kat sana. Agaknya sebab tu melekat terus sampai kahwin kot. Hehe..

Yang menariknya waktu tu cuma ada 17 pelajar perempuan dan 3 pelajar lelaki dalam batch diaorang. Makanya geng ayah saya digelar Three Muskeeters dan sangat femeslah konon.. Haha.. Ayah saya kawan baik satu geng dengan Pakcik Azhar dan Pakcik Syah. Terkebetulan pula, mama saya pun ada geng 3 orang juga iaitu mama saya, Makcik Ainon dan Makcik Syidah. Dijadikan cerita, akhirnya geng kawin geng. Abah saya-Mak saya, Pakcik Azhar-Makcik Ainon, Pakcik Syah-Makcik Syidah.

Mak ayah saya kawin di Malaysia lepas habis belajar. Pakcik makcik lain tu saya tak pasti sangat. Yang lebih seronoknya, semua melahirkan anak pada tahun yang sama dan dengan itu, sejak dalam perut lagi saya juga punya geng yang berasal dari geng mak ayah saya. Maka, pada tahun 1989, lahirlah saya, Syahidah (Anak Pakcik Syah) dan Faiz (Anak Pakcik Azhar).Kami tiga keluarga memang rapat sejak dulu sampai sekarang. Faiz dan Syahidah pun memang kawan baik saya sejak lahir sampai sekarang.

Mama dan abah saya dah kahwin sejak 20 tahun tapi mereka macam baru kawin pun ada. Abah memang kaki mengusik. Sehari tak mengusik tak sah. Nak cari orang macam abah lah. Dah la pandai melawak, pandai masak, pandai berkebun, pandai mengajar, pandai mengubat, pandai macam-macam.. Bertuahnya mama.. =P

Abah pun bertuah juga dapat mama. Mama penyabar, comel, berbudi bahasa, penyayang, senang kena kacau. Hahaha.. Pendek kata, mama dan abah ni memang sepadanlah.. Seronok tengok... Yang saya perasan sampai sekarang, kalau pergi mana-mana, purata gambar kami adik-beradik lawan gambar mama abah berdua je 1:3. Tengok, betapa belangkasnya mama dan abah saya. Isy,isy.. Nasib baik kami sporting.. =P

Arina doakan jodoh mama dan abah kekal hingga ke syurga kelak. Terima kasih sebab menjadikan Arina ada di sini sampai sekarang. Tak terbalas jasa mama dan abah dari Ina lahir sampailah ke bila-bila. Doa Ina moga Allah permudahkan dan berkati hidup mama dan abah serta masukkan mama dan abah berdua ke dalam golongan yang dikasihi Allah disyurga kelak. Juga semoga mama dan abah dapat cepat-cepat pergi haji sama-sama.. ^_^Aminn. Sayang mama! Sayang abah!!!

20 comments

Write comments
arina
AUTHOR
November 29, 2008 at 2:43 PM delete

sayang mak dengan abah aku juge!

happy anniversary ayah dengan mak Ainul!

semoge Ainul cpt kahwen.
ops.
delete2!

p/s: aku kah pengkomen pertame?

Reply
avatar
arina
AUTHOR
November 29, 2008 at 2:50 PM delete

mcm aku je pengkomen pertame.
oh, aku terharu dengan diri aku sndiri.
time kasih.

Reply
avatar
cikgu jawe
AUTHOR
November 29, 2008 at 3:41 PM delete

tak aci! aku sbnrnya pengkomen pertama.

slmt ulangtahun mak dn ayah ainul. moga bahagia selamanya :)

moga2 cpt kawen le anak pompuan jawa terakhir sorang nih. kekekeke

Reply
avatar
PrinCeSS
AUTHOR
November 29, 2008 at 5:13 PM delete

happy anniversary to ur parents..
semoga sentiasa bahagia dan romantik selalu..hehe

Reply
avatar
fathiyyah
AUTHOR
November 29, 2008 at 5:33 PM delete

ainul,cumel la ibu bapa awak.
tak hairan la ainul ni pun cumel juga.
mak ayah sy dah 30 thn berkahwin tau.bercucu 4 dh pun..huhu
mama,abah ye..nnt mahu anak-anak kite panggil kite mama jugak la..erk,abah nya tak tahu lagi la sape..hihi

pak cik , mak cik,selamat ulang tahu perkahwinan yang ke 20
semoga ainul pun dpt cr menantu pak cik dan mak cik yang baik2 kat bumi jordan tuu mcm sejarah pak cik dan mak cik yang bercinta masa belajar..

oops...
lariiiiiii

Reply
avatar
November 29, 2008 at 8:28 PM delete

alhamdulillah.. bahagianya mereka ya. harap kamu ketemu pasangan membahagiakan sampai akhir hayat juga!

Reply
avatar
mama
AUTHOR
November 30, 2008 at 8:28 AM delete

correction: Trent University, Peterborough.Ontario,Canada......
Terimakasih ingatkan mak abah ... kami hampir terlupa , ...love u too ...all the best

Reply
avatar
akak
AUTHOR
November 30, 2008 at 8:39 AM delete

sweetnya cite Ainul kali nie. Semoga terus berbahagia Ainul sekeluarga.

Reply
avatar
fathiyyah
AUTHOR
November 30, 2008 at 9:05 AM delete

ainul,bile nak reply komen nii?? hihi

Reply
avatar
NaiLoFaR
AUTHOR
November 30, 2008 at 9:43 AM delete

oh, sweetnya!
selamat ulangtahun kepada mereka berdua!! :p

chop3, ainul ni anak sulung ek?

Reply
avatar
November 30, 2008 at 9:50 AM delete

arina:
terima kasih yer... hurm, harapan yang terakhir tuuu..*aku katok kang!* haha-mode kejam- adik arina, silalah melangkah bendul akak dulu.. =P tahniah sebab jadi penkomen pertama.. nanti akak kasi hadiah kat adik ek.. ^_^

cikgu jawa:
takpe2 cikgu, sila cuba lagi lain kali untuk jadi penkomen pertama yer.. terima kasih atas ucapan.. Aminnn atas doa2 cikgu tu.. Erm, termasuk yang last.. haha~ spekulasi la karang blog nih.. Gurau2.. saya tunggu habis belajar dulu kott... =P

maya:
terima kasih.. Amin jugak utk doa tu.. Harapnya boleh kekal romantik macam mak ayah maya juga.. hehe.. seronok tngok antie sarina dan suami bergambar.. cute.. ^_^

Reply
avatar
November 30, 2008 at 9:56 AM delete

fathy:
terima kasih, terima kasih.. tapi yang saya comel tu erm.. karang ada yang muntah hijo kang.. haha~

takpe2, nnti lagi 10 tahun, samalah mama abah saya jadi macam mak ayah kamu sekarang.. ops, maknanya saya bakal jadi macam kak arsyi kah? hehe..

acece, dah merancang ke fathy nak cari siapa bakal jadi abahnyer?? haha~ ayokk!! kalau ada, jangan lupa kabor kat kitaorang jadi jordan ni na.. =P

p/s: sori lambat, tadi maghrib baru sampai rumah pas exam. Patu gi jalan2 makan luar. Balik ni, komputer buat masalah. Kena serang spyware.. T_T

criticalthinker:
terima kasih.. amin.. harapnya macam tu juga.. hehe~

Reply
avatar
November 30, 2008 at 10:13 AM delete

mama:

klepak klepak klebom klebom (bunyi kompang ye, harap maklum..) !!! tu dia, pengantin dah mai. hehe...

eh, salah ek mama? huhu, nnti lah ina pebetul balik.. Mana boleh salah kan, tu tempat sentimental tu.. haha~ kankankan?

sama-sama.. love you too... (^*^)Y

akak:
terima kasihh.. amin atas doa akak tu. ^_^

Reply
avatar
November 30, 2008 at 10:18 AM delete

fathy:
ni ha cik kak.. dah berjawab dah.. sorila terlewat.. hehe.. jom2, sila sambung sembang... oh yer, tadi exam habis bermakna kami diberi seminggu lebih cuti sebelum exam lagi 13 nih..! yipeee!!!! bolehlah nak berpoyo-poyo sebentar.. ^_^ bahagianyerrr..

nuha:
terima kasih ya nuha.. ^_^
haah, saya anak sulung.. kenapa? gaya macam bukan ke? =P

Reply
avatar
yellowrose
AUTHOR
December 1, 2008 at 1:58 PM delete

ainul..alamak ketinggalan lak.awk lagi byk updet dari akk ok.=p..hehe pe lg.ikot r jejak langkah mak ayh awk tuh..kawen same2 satu negare,satu uni,satu klas,...kui3..hepy annivessary to ur parent!

Reply
avatar
December 2, 2008 at 8:53 AM delete

kak asma:
haha~ akak, serajin-rajin saya update, idakla sampai 3 entry satu malam.. paling-paling pun sehari satu.. kira akak lagi dasyat la.. hehehe...
amboih, lain macam je doa tu.. takpelah akak.. orang nak buat sejarah baru ler..kawin lepas belajar.. takmaulah mengulang sejarah yang sama.. hahaha~ poyo jerk.. btw, thanks!

Reply
avatar
Nadia Yuna
AUTHOR
December 3, 2008 at 10:01 AM delete

seronoknya baca entri ni =)

Reply
avatar
December 4, 2008 at 10:21 AM delete

kak nadia:
hehe.. insyallah, moga-moga akak pun bakal dapat kebahagiaan yang sama... chaiyok2!! ^_^

Reply
avatar
atiqah khuzaini
AUTHOR
December 18, 2008 at 4:45 PM delete

trent university, tak ramai dah melayu disitu skrg ni. lg ramai lelaki plak tu.
eheh,
terpanggil nak komen sbb terharu jumpe senior melayu yg belajar kat canada.well, anaknya.lebih kurglah kot?hueh.
p/s:sy kwn fathy.

Reply
avatar
December 21, 2008 at 6:24 AM delete

atiqah:
uiks, awak trent yer.. huhu.. nak pergi sana!!!! hehe.. nanti saya nak kasitau mak ayah saya la pasal junior dia nih.. terbalik plak ratio student dia skrg ek. ^_^

p/s: salam kenal!

Reply
avatar
Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *