Musim luruh dah tiba

assalamulaikum


Semalam sewaktu kelas tafaqquh Ustaz Heizal, ustaz ada kasitahu yang tv cakap hari ni bakal diramalkan hujan. Tup-tup pagi tadi memang hujan betul.. Subhanallah... Sayang saya tak sempat tatap hujan pertama musim ni. Itu pun kawan kasitau sebabnya saya khusyuk layan kerja lain. So, dengan kedatangan hujan kali ni maka sudah bermula lah musim luruh buat tahun ni.. Ahlin ya khorif (selamat datang wahai musim luruh..).. Seronok summer dah berlalu. Lepas ni boleh jumpa Encik Salji lagi.. ^_^



Tetamu Pagi

Saat bumi bersimbah barakah
ku titip damba
di celah butiran rahmah
biar tamu di pagi ini
hadir bawa dingin hari
halau bahang derita
kesat hilang si air mata
menangisi pergi bulan bahagia
menanti harap temu semula

Walang yang datang bagai hilang
tika tamu pagi bertandang
rintik halus di jendela
hantar sebuah tanda
sinar baruku menjengah semula
sebagai ganti nikmat yang pergi.

Aku bahagia tamu pagi tiba
kerana bagiku
itulah utusan salju
buat hati yang resah menunggu
Kemarilah, beritakan sahaja
saat bila bolehkan ketemu?
Kerana aku rindu
pada penenang saat ku buntu.

Syukur ku bingkis di helai doa,
tamsilan bahagia sebuah sukma.
Pinta ku tulus
moga damai terus menghuni
sebuah daerah bernama hati.


Auriss Haira
21.40 mlm - Bayt D.R.
27 Sept 2008

3 comments

fathiyyah | September 28, 2008 at 12:29 AM

salam ainul..lama sgt tak dtg sini

hebat ainul bersajak..mcm ks..hihi

Anonymous | September 28, 2008 at 3:11 AM

rabi3 is spring,kharif is autumn,but khoruf is kambing.

Ainul Arina | September 28, 2008 at 5:02 AM

fathiyah:

ws fathiyyah.. selamatng datang balik.. ^_^ hehe.. biasa2 je la sajak tu.. ks lagi terer.. kamu lagi terer berpantun.. cair je dgr.. hehe

anoynymous:

ya..ya.. betul la tu..

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images