Selamat Datang Orang Di Sana...

5:41 AM 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum...

Kalau di Jordan sekarang semua orang tengah fight dengan final exam second semester, di malaysia plak semua tengah bercuti dengan gembiranya. Aduh.. Mode cemburu dah mula datang dah la nih.. Mana tidaknya, baru tadi bersembang-sembang ngan family di Malaysia. Esok, kami akan menerima ahli baru keluarga yang entah keberapa untuk tahun ni sahaja.. Keluarga di rumah tu dah sampai penat ke hulu ke hilir pergi kenduri. Tambah-tambah sedara-mara sendiri yang buat majlis, mestilah wajib pergi..

Bulan Mei ni sahaja sampai tiga empat orang sepupu saya kawin. Itu belum campur dengan kedatangan baby-baby baru di sana.Wa!! Jealousnya saya... Kenapa la semua mesti kahwin tahun nih? Kot-kot ye pun, tunggu la orang balik bulan lapan karang.. Huhu... T_T Ini yang terasa nak buat mogok nih.. Tahun-tahun sebelum orang fly tak nak kahwin siap-siap.. Grr.... Huhu. Tak aci korang... Tak tunggu Ina balik pun... T_T Tak leh jadi nih.. Sebagai balasan, orang nak ganti rugi Nasi Minyak setiap pasangan satu bila orang balik nanti... (mode terasa nak carik superman hantar balik malaysia kejap 5 minit..)...

Dah nasib di rantau orang, sabar je lah... Even dapat tengok gambar-gambar je, still rasa tak best gak.. Rindunyer nak gotong-royong ramai-ramai kat kampung. Nak jadi bentara, nak kacau pengantin, nak jadi photographer, nak makan nasi kenduri, nak macam-macam lagi. Bila la nak bulan lapan nih.. Cepatla.... Homesick dah mula datang dah.. Habisla.. Time-time exam ni la korang suka nak jeleskan orang tau..

Apa-apa pun, nak ucap gak AHLAN WASAHALAN ILA USRATI pada kakak-kakak, abang-abang, dan adik-adik baru dalam keluarga tuh.. Saya tak geram kat korang, saya geram kat partner korang jer.. Hehehe... Selamat Pengantin Baru pada yang baru kahwin & Selamat Hari Lahir pada yang baru lahir.. Huhu.. Tetiba terpikir, habislah saya balik kang ramai muka baru. Jenuh nak berkenalan... hehe.. ada yang dah kenal dulu dan ada gak yang baru muncul. Takpe-takpe... Kita jumpa bulan lapan ni yer...

p/s : Paling saya seronok sebab orang yang saya dan mak saya kenen-kenenkan pada abang sepupu akhirnya berjaya jadi suami isteri.. Caya la mama!!! ^_^ Teringat plak muka kakak tu dulu time saya buat ujian boleh lulus ke tak kat dia .. Habis gelabah dan merah muka dia.. Ala, rileks la akak.. Saya tengok akak je, saya dah sign LULUS... Saya kan bakal adik sepupu yang baik.. (",) Habis saya jadi tukang promote kat kampung tuh.. Alhamdulillah berjaya...

Oklah, inilah saya muka2 bahagia ketika saya tiada nih... huhu.. nak merajuk jugak! :P Hehehe.. Setakat ni yang ni jer baru.. Tak tahu la plak kot-kot lepas ni ada lagi ke tak yang nak tambah ahli.. Rasa nya ada lagi 2 atau 3 sepupu lagi yang ada plan kawin tahun ni jugak.. lepas tu, ada lagi dua baby rasanya on the way nak lahir.. Oh, i'm really eager to go home.. ASAP!! Hurm... Air Asia, bila nak datang buat bisnes kat Jordan nih??!!!

Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *