Rindu Dorm Riuh

Assalamualaikum....

Tengah-tengah study malam-malam ni, terasa bosan belajar sorang-sorang. Nak ajak kawan, diaorang pun tengah busy nak study. Nak buat study group, dah buat dah tadi.. Sekarang masa sorang-sorang punya study pulak. Tak nak la kacau orang lain. Hurm, time-time sorang-sorang camni la rasa bosan sangat-sangat. Nak study pun dah tak larat. Badan pun kena la rest kan? Hehe..

Time-time sunyi sepi ni la orang dah mula teringat balik dekat sekolah. Rindunya suasana hiruk pikuk kat sekolah dulu. Dengan dorm yang penuh kerenah dan ragam, rasa sangat best. Huhu.. yang pasti, saya bukan jenis orang yang suka sunyi-sunyi nih. Lagi ramai lagi best.. Tambah-tambah macam dekat dorm tu. Walaupun tak pernah senyap, tapi macam senang je nak study situ. Study kat tempat sunyi sangatla membosankan kecuali time khusyuk.. ^_^ Hurm, ni la yang buat saya rasa sangat tak best duduk serumah tiga orang jer. Rumah besar macam ni kan best kalau penuh orang.. Takde la rasa macam sorang diri je kalau semua busy.Truly say, cemburunya tengok ahli rumah Casa Spektrum Iman.. sampai 5 orang serumah. Semua jenis riuh pulak tu.. Mesti best duduk ramai-ramai...

Saya rindu suasana dorm dulu. Dengan ahli dorm yang sangat best dan menyeronokkan. Kalau takde yang sebaya untuk dikacau , join kanak-kanak menengah rendah pun best jugak.. Tiap-tiap hari ada je cerita dan perkara baru yang jadi. Rindunyer nak balik dorm lama!!! Bila fikir-fikir balik, rasa macam seronok pulak jadi ahli 'dorm wanted' nih.. Yela, serba nakal semua. Ada je benda nak dibuat. Melanggar rules pun best gak.. hehe... Walaupun pening nak handle pihak sana ngan pihak dorm, sekurang-kurangnya saya boleh paham apa dua-dua nak. Apa ek benda best yang pernah saya join?? Macam takde jer.. Acee :P ... Tapi sangat best bila tau semua trick diaorang... Selalu sangat main cilub bakkk bawah katil ngan budak-budak dorm yang suka menyorok tu.. Huhu.. sorilah korang, asyik muka ni yang selalu terjenguk bawah tu kan.. Hahaha...

Uniknya, dorm kitaorang satu-satunya dorm yang ada student campuran semua aliran yang bolehla kata close.. Science pure, science agama, and science teknik semua masuk. Syukur sangat-sangat sebab diaorang just anggap sy budak biasa. So, dalam dorm ni takde istilah budak agama atau science. Semua boleh masuk dengan masing-masing. Teringat plak muka budak-budak form 5 lain yang tercengang-cengang bila tengok kitaorang rapat. Mana taknyer... Dengan personaliti yang semua kata berbeza, bila jumpa je mesti kitaorang ngusik-ngusik masing-masing. Saya punya trade mark 'Ainul 5 minit'. sebab? Alamak, biarlah rahsia... hehehe...

Benda paling best tentang drm mestinya hikayatnyer... Tiap-tiap malam mesti ada sesi penglipur lara.. Dari cerita sekolah, cerita kelas, cerita luar, cerita family dan macam-macam cerita. Semua kongsi sama-sama. Nak lepas geram ke lepas happy ke apa ke semua buat kat situ.. sambil cerita sambil buat jamuan tiap malam. Semua keluar habis stok. Huhu.. seronoknya.. Sampaikan nak brainwash orang pun, kita ber'jemaah' kan? opss.. hehehe... takpe2.. Itu untuk kebaikan dia jugak..Lama tak buat camtu. Rindunya nak dengar hikayat mutiara 5 lagi..

Thanks korang sebab layan saya dengan best sangat-sangat. Rasa terharu pun ada sebab korang still boleh terima teguran saya berbanding dengan pengawas lain. Even korang ni kengkadang nakal, tapi saya tahu korang ni sangat baik. Buktinya, saya tau perangai korang luar dalam. Luar korang kadang-kadang tak mencerminkan dalaman langsung. Dari korang, saya belajar kenal manusia. Terima kasih banyak-banyak... Even kadang-kadang orang tak suka mengingat kenangan, tapi saya suka! sebab saya tahu saya takkan jumpa orang macam korang.. Korang lain dari yang lain dan saya rasa best sangat sebab ditempatkan dalam dorm Mutiara 5 dulu. Kita ada banyak sangat kenangan indah dan saya takkan lupa semua... Teringin sangat nak jumpa korang semua balik... Cemal je yang tinggal kat sini. Huhu.. Ni yang rindu lagi nih...

To hazita, cemal, wani, amni, ada, farah, mai, ina, ella, nad, pain, ili, mizah.. semoga korang selalu mantain happy dan berjaya dalam life korang. Jangan lupa time kita sama-sama kat dorm dulu. Best sangat kenal korang. Hopefully, kalau korang baca blog sini, korang tau la yer yang sekarang saya dalam mode nak balik dorm!!! T_T Cemal, jom balik malaysia...!

2 comments

::izzah:: | May 24, 2008 at 12:04 AM

hehe..
btul2..
rindu sgt2 zaman 'muda2' dulu...=p
rindu bising2 kt dorm..
rindu suasana blik study form5..
rindu dewan mkn...hahah
sumer la rindu sng kata...

tulah kter kan..
bler dah xder bnde tuh..
bru nk rindu..
dulu kt skolah bkn main..
xsabar xnak duk asrama la..etc
skrg....=p

kter ngn yah pn slalu jer mengenang kisah2 dahulu...
tiap2 kali sembng..msti ad topic bru...

tp nk buat mcm mne..
mse xkan patah blik..
klu asy sama jer bnd yg kita lalui..
xbest jg kan...

[nnti kter msti rindu zmn kt jordan pulak...=p]

Ainul Arina | May 25, 2008 at 6:16 PM

manusia kan izzah.. bila dah terlepas, baru la mula nk sayang... yang depan mata, tak kisah pun.. hehe..

sama2lah kita menyayangi saat yang sekarang ni ek.. kang dah balik, mesti rindu sini plak..

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Text Widget

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Flickr Images