Persepsi

2:18 AM 0 Comments A+ a-

Hadam satu chapter, kepala mula minta rest kejap.. erti kata lain malas.. huhu.. So, tengah2 rajin merayau2 tadi, terjumpa plak yang ni.. Teringin plak nak check betul ke ini personaliti saya.. Jom kita terjah...

OKTOBER
* Suka berbual ( erk, yes..)* Suka orang yang sayang padanya.(ada ke yang suka org benci dia?) * Suka ambil jln tengah ( takut risiko tapi nak buat gak, so jln tngah la best.) * Sangat menawan & sopan santun(ops, no comment..) * Tidak pandai berbohong & berpura-pura (sometimes tak rasanya..). * Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan ( insyallah..) * Sentiasa berkawan.( friend is fun!!) * Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama( bingo!). * Cepat marah ( depend on mood gak la..) * Macam pentingkan diri sendiri( yeke? hopefully not..) * Tidak menolong orang kecuali diminta (kengkadang offer diri gak apa..) * Suka melihat dari perspektifnya sendiri( sonetimes..) * Tidak suka terima pandangan orang lain( don't think so..) * Emosi yang mudah terusik( crybaby??) * Suka berangan & pandai bercakap (imaginasi pencetus realiti.. kankankan?) * Emosi yang kelam kabut ( alamak..) * Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan) ( ini mcm betul, sbb pnh buat operasi gelap kat skolah.. haha...). * Suka melancong, bidang sastera & seni( i love anything beautiful.) * Pengasih, penyayang & lemah lembut.(hahaha.. lawakner. am i? ) * Romantik dalam percintaan.( masih belum dikenalpasti..) * Mudah terusik hati & cemburu.( kengkadang..) * Ambil berat tentang orang lain.( standard hidup bermasyarakat..) * Suka kegiatan luar.( yes, one of the best way to unwind my self) * orang yang adil.( mungkin kot) * Boros & mudah dipengaruhi persekitaran. (tak gak.. kengkadang je..) * Mudah patah semangat ( huhu.. sgt tepat.. tapi cepat pulih la.)

Tadi waktu lepas solat kat surau jamiah, saya bersembang sekejap dengan sorang kawan, Yaqeen. Tengah-tengah sembang tu, dia tanya saya either saya ni ada banyak dissapointed thing in my life ke? Terkejut gak. Rupanya-rupanya dia buat penilaian macam tu sebab dia selalu tengok saya serius memanjang. Seyum kenkadang je. Allah.. Masuk Yaqeen, dah berapa ramai orang cakap saya ni serius memanjang. Pelik jugak, macam mana nak buat muka ni selalu senyum yer? Kang kalau senyum sorang2 24 hours, dapat cop tak betul la.. Ish,ish,ish..

Bila pikir-pikir balik, lawak pun ada gak bila terkenang pandangan kengkawan tentang diri saya. Sejak sekolah sampai sekarang. Paling tak bleh lupa time akhir tahun form 5. Kebetulan waktu jamuan akhir tahun, kitaorang ada buat anugerah untuk setiap pelajar. Untuk elak berat sebelah atau perasan , maka budak lelaki akan tentukan anugerah utk student perempuan dan yang sebaliknya pun macam tu lah. Maka , time ni kita akan tau apa pandangan masing-masing..
Alkisahnya sampai time saya, maka saya telah dianugerahkan 'Anugerah Pelajar Paling Serius'.
Yang lebih menghuru-harakan keadaan ialah bila semua pelajar perempuan pakat gelak ramai-ramai pada saya.. Sebabnya ada dua:

1. personaliti saya sangat berbeza di kalangan dua golongan jantina ini... Bukan hipokrit yer.. Tapi dah terbiasa.. Rasa segan masih kuat even dah sekelas dua tahun.. Tapi takdelah sampai saya anti-lelaki ek.. Mungkin sbb saya bukan jenis peramah dengan mereka agaknya..

2. Tetiba plak saya dapat partner. Tak sangka sama anugerah.. Cumanya dia dr golongan adam lah. Bdak kelas saya bukan boleh.. Pantang ada yang tersama sket, mulanya nak cuba kait mengkait.. Nasib baik saya terlepas nama dari list pasang-pasang kelas.. huhu.. Ada gak hikmah masuk second intake ek.. hehehe...

Tak kisah la apa yang orang nak kata tentang saya.. Itu hak masing-masing.. cumanya lebih baik tahu yang betul daripada memperkatakan yang tak betul, kan? For those who maybe have been hurt by my outer appearance, saya minta maaf banyak2... Kulit ketam yang keras tak bermakna isinya juga keras kan?Maybe i need some practise on how to smile often... ^_^ Apa-apa pun, disini ditegaskan saya bukan jenis manusia sombong.. Cumanya perlu masa untuk rapat dan jadi lebih open.. Insyaallah...

Pengajaran : Don't judge a book by it's cover....

Powered by Blogger.

Text Widget

There was an error in this gadget

Contact Form

Name

Email *

Message *